بررسی استقبال کاربران از فروشگاه های اینترنتی در بستر وب
از زمانی که اینترنت توسط بشر اختراع شد مفهوم تجارت بسیار نسبت به گذشته تغییر کرده است و با شیوه ای نوین از تجارت تحت عنوان تجارت الکترونیک روبرو شدیم. در این شیوه کاربر بدون این که نیاز باشد به بازار مراجعه نماید جنس خود را انتخاب و خریداری می کند تا به دستش برسد.
در این شیوه از خرید و فروش هیچ کدام از دو طرف معامله یک دیگر را ملاقات نمی کنند و تنها به واسطه اینترنت با یک دیگر تعامل پیدا کرده و دست به معامله ای می زنند که در نهایت هر دو طرف به هدف خود می رسند.
این سبک و سیاق از تجارت امروزه به حدی گسترش پیدا کرده است که در هر منطقه از دنیا فروشگاههایی خدمات و کالاهای خود را به این صورت در اختیار عموم مردم قرار می دهند. در ابعاد جهانی آمازون شاید معروف ترین فروشگاه اینترنتی باشد که همگان آن را می شناسند.
در کشور ما ایران هم چنین فروشگاه هایی به وجود آمده است و خدمات خود را از طریق فضای اینترنت در اختیار کاربران خود قرار می دهد. معروف ترین فروشگاه اینترنتی ایران دیجی کالا است که با سال ها تلاش و کوشش توانسته به چنین جایگاهی دست یابد.
البته اگر بخواهیم به تاریخچه اولین فروشگاه که این سبک از تجارت را باب کرده اشاره کنیم باید ردش را در دهه نود میلادی در کشور آمریکا جستجو نماییم. اولین فروشگاه اینترنتی یک پیتزا فروشی بود که خدمات خود را به مشتریانش در این فضا ارائه کرد.
این شیوه از تجارت بسیاری از محدودیت ها را برای کاربران از پیش رو برداشت، شاید یکی از دلایل همین باشد که استقبال از آن هر روز در افزایش پیدا کردن است و هر روز فروشگاه های بیشتری در سطح جهان ایجاد می شود و به دادن خدمات می پردازد.
در گذشته مشتریان برای رفتن به بازار باید وقت می گذاشتند، ترافیک را تحمل می کردند و کلی وقتشان اتلاف می شد تا بتوانند یک جنس را شاید به دلخواه خود انتخاب و خرید کنند. امروزه به لطف اینترنت دیگر این مشکلات وجود ندارد و از داخل خانه می توان دست به انتخاب و خرید زد.
در این مشاوره سئو قرار است به دلایل استقبال بیش از اندازه کاربران از فروشگاه های اینترنتی ای مثل آمازون و دیجی کالا بپردازیم. چه اتفاقی افتاده که دیگر کاربران برای خرید ترجیح می دهند به صورت اینترنتی اقدام کرده و به بازار مراجعه ننمایند.
وقت کافی برای انتخاب جنس مورد نظر دارند:
اولین دلیلی که باعث استقبال گسترده از فروشگاه های اینترنتی می شود و در این مشاوره سئو به آن اشاره خواهیم کرد، مسئله زمان است. در گذشته که خریدار به بازار مراجعه می کرد بین صدها مغازه باید می چرخید تا شاید بتواند آن چیزی را که مد نظرش است پیدا کند.
بسیاری از اوقات جنسی که مد نظرش بود را پیدا نمی کرد و از روی ناچاری دست به خرید می زد. امروزه با به وجود آمدن فروشگاه های اینترنتی خریدار با یک گوشی یا لب تاپ با دقت بین صدها یا هزاران جنس که داخل سایت طبقه بندی شده است می گردد و آن چیزی که مد نظرش هست را می یابد.
در این شیوه به هیچ عنوان خریدار نیاز نیست عجله کند، با آرامش انتخاب می کند و جنسی را که می خواهد سفارش می دهد. بعد از سفارش بهای آن را به صورت الکترونیک می پردازد و بعد از چند روز بدون این که بیرون رفته باشد و زمانی از دست داده باشد، سایت جنس را به دستش می رساند.
وقت خریدار در ترافیک یا رفت و آمد اتلاف نمی گردد:
یکی از بزرگترین معایب خرید به شیوه سنتی این بود که باید دردسرهایی مثل ترافیک را خریدار به جان می خرید تا بتواند به بازار مراجعه کند و برای تهیه آن چیزی که مد نظرش هست اقدام نماید. در شیوه خرید اینترنتی خریدار این دردسرها را اصلا لازم نیست تجربه کند.
پشت سیستم یا گوشی با کمال آرامش جنسی را که می خواهد انتخاب می کند و سفارش می دهد. بعد از انتخاب معمولا چند روز بعد از طریق پست سایت آن را به دستش می رساند. در این شیوه نه رفت و آمدی اتفاق می افتد و نه خریدار دردسرهایی مثل ترافیک را مجبور می شود به جان بخرد.
از اصل بودن کالایی که به دستش میرسد اطمینان دارد:
یکی از بزرگترین مزایایی که شیوه خرید اینترنتی دارد و باعث استقبال کاربران شده است که در این مشاوره سئو به آن اشاره می نماییم اصل بودن کالاهایی است که مشتری از سایت های اینترنتی می خرد و تحویل می گیرد.
در بازارهای سنتی همیشه هستند کسانی که از اعتماد خریدار سوء استفاده نموده و جنس فیک به او بیندازند. در شیوه خرید اینترنتی فروشگاه برای این که اعتبار کسب کند به هیچ عنوان جنس غیر اصل را به مشتریان خود تحویل نمی دهد زیرا می داند که اگر چنین کاری کند در فضای اینترنت اخبارش پخش خواهد شد و دیگر مشتریان به او اعتماد نخواهند کرد.
کالاها با قیمت های بهتری نسبت به بازار به دست مشتری می رسد:
یکی از دلایلی که فروشگاه های اینترنتی با استقبال قابل توجهی این روزها مواجه شده اند قیمت آنها نسبت به فروشگاه های سنتی است. معمولا این فروشگاه ها محصولات خود را از جاهای مناسب تهیه می کنند و آنها را با قیمت بسیار مناسب به دست مشتریان خود می رسانند.
مناسب بودن قیمت این فروشگاه ها باعث می شود تا برای کاربران خود نسبت به بازارهای سنتی جذابیت دو چندانی داشته باشند و کاربران چون به این آگاهی رسیده اند که خرید از آنها به نفع است برای خرید کردن از آنها بسیار راغب هستند و به بازارهای فیزیکی مراجعه نمی نمایند.
دلیل دیگری که قیمت اجناس فروشگاه ها مناسب است این می باشد که اجناس خود را در انبارهای بزرگ نگهداری می کنند. نگهداری اجناس در انبار باعث می شود تا نگهداری آنها هزینه زیادی نداشته باشد و بتوانند کالاها را با قیمت مناسب به دست مشتریان خود برسانند.
در این شیوه از خرید امکان با خبر شدن از نظر خریداران دیگر هست:
بزرگ ترین مزیتی که فروشگاه های اینترنتی دارند و در مشاوره سئوی اخیر به آن اشاره می نماییم این است که می توان بعد از خرید اجناس و استفاده از آنها نظر خود را زیر کالاها ثبت کرد تا مشتریان دیگر از کیفیت و یا خدمات فروشنده به خوبی آگاه شوند و سپس اقدام به خریداری از او نمایند.
در این شیوه سایت هایی که اجازه اشتراک گذاشته شدن نظرات مشتریان را می دهند برای خود کسب اعتبار می نمایند. همین مورد باعث می شود تا کاربران دیگر به آنها بهتر اعتماد نمایند و از خرید محصولات آنها استقبال نمایند زیرا همین مورد مشخص می کند ریگی به کفششان نیست و در تجارت صداقت دارند.
در انتها
همان طور که در این مشاوره سئو خواندید و متوجه شدید دلایل متعددی مثل صرفه جویی در وقت و مناسب تهیه شدن کالاها باعث شده است کاربران اینترنت از فروشگاه های اینترنتی استقبال زیادی بکنند و ترجیح بدهند به جای بازارهای سنتی کالاهای خود را از آنجا تهیه نمایند.
در آخر لازم به یادآوری این نکته است که اگر میخواهید بدانید نحوه عملکرد موتور جستجوی گوگل چگونه است با متخصصین آژانس دیجیتال مارکتینگ رسانتو در ارتباط باشید.
بیشتر بخوانید:
خرید آنلاین یا خرید اینترنتی چیست
نحوه ایجاد محتوا برای تجارت الکترونیک در سال 2022