انواع بازاریابی

انواع بازاریابی

انواع بازاریابی

مقدمه‌ای بر انواع بازاریابی

بازاریابی به این معني است که شما متناسب با کسب و کاری که دارید، بتوانید بیشترین تعداد مخاطب را جذب محصولات یا خدمات خود بکنید. تبلیغات و بازاریابی از روش‌های مختلفي انجام می‌شود که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

برای اینکه بهترین استراتژی را برای مارکتینگ انتخاب کنید، باید از روش‌های بازاریابی اطلاع داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع بازاریابی پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

 انواع مارکتینگ یا بازاریابی چیست؟

بیش از 100 نوع استراتژی بازاریابی وجود دارد که بهتر است با بعضی از آن‌ها آشنا شوید تا بتوانید یکی را در پیش بگیرید.

  • بازاریابی فرد به فرد:

این روش، به طور خاص تک تک مشتریان را هدف قرار می‌دهد و طبق شخصیت و شرایط ویژه آن‌ها بازاریابی را روی آنان پیاده می‌کند‌. به مشتری احساس خاص بودن بدهید تا به کسب و کار شما علاقه نشان دهد.

  • بازاریابی آنلاین:

بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ، روشی امروزی برای کسب مشتریان از تمام سنین و تمام مکان‌ها است‌. اهمیت فضای مجازی در بازاریابی کاملا مشخص است. زیرا محدودیتی ندارد، بسیار پراستفاده است و هزینه نسبتا کمی دارد. با استفاده از شبکه‌های مجازی و وبسایت‌های مختلف می‌توانید به بازاریابی آنلاین بپردازید.

  • بازاریابی فصلی:

در زمان‌های مشخصی از سال، محصولات یا خدمات خاصی طرفداران بیشتری پیدا می‌کنند. برای مثال لباس‌های مختلف در فصول مربوط به خود متقاضیان زیادی دارند یا در آخر هر فصل با حراج لباس‌های آن فصل، خرید و فروش بسیار بیشتر انجام می‌شود. نزدیک به عید نوروز تقاضا برای خدمات شستشو و تمیزکاری خانه چند برابر می‌شود. کافی است این زمان‌ها و خدمات و محصولات پرطرفدار مربوط به آن‌ها را بشناسید و روی بازاریابی فصلی تمرکز کنید.

انواع بازاریابی

  • بازاریابی سئو:

محتوای با کیفیت و سئو شده در میان انواع بازاریابی اهمیت بسیاری دارد. یک متن با کیفیت، دارای تعداد مشخصی از کلمات که کلمه کلیدی درباره محصول یا خدمات شما به میزان کافی در آن تکرار شده باشد باعث می‌شود وبسایت شما چندین برابر دیده شود. با سئو، موتور جستجوی گوگل وبسایت شما را در صفحات اول نمایش می‌دهد و نوعی تبلیغات برایتان محسوب می‌گردد.

  • بازاریابی نمونه:

خدمات یا محصولات خود را به صورت رایگان به مشتریان پیشنهاد کنید تا آن را امتحان کنند. این روش تضمین می‌کند که در صورت با کیفیت بودن محصولات شما، مشتری بارها از شما خرید می‌کند و تبدیل به مشتری ثابت می‌گردد. اینکه اعتماد مشتری را جلب کنید و به او اطمینان دهید بهترین خدمات را ارائه می‌کنید، از طریق ارائه رایگان محصولات برای اولین بار امکان پذیر است.

سخن آخر درباره انواع بازاریابی

حال که با روش‌های مختلف بازاریابی آشنا شدید، می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین نوع آن را برای رونق بخشیدن به کسب و کارتان انتخاب کنید. اهمیت بازاریابی در دنیای امروزی آن قدر زیاد است که تجارت بدون بازاریابی عملا ممکن نیست و به شکست حتمی می‌انجامد.

کافیست با کارشناسان ما در ارتباط باشید، ما تمام سوالات شما را درباره بازاریابی پاسخ خواهیم داد. پس همین حالا با ما تماس بگیرید و رونقی دوباره به بیزینس خود ببخشید.

دیدگاهتان را بنویسید:

الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به

مطالعه بیشتر »
افزایش بازدید سایت
استراتژی افزایش فروش به سبک میرا
۳ خصوصیات لازم برای یک شرکت تبلیغاتی
“پروژه تبلیغات” به سبک میرا
انواع بازاریابی