پروژه تبلیغات

“پروژه تبلیغات” به سبک میرا

قرار شد وقتی میخواهیم برای شروع کاری تصمیم بگیریم، به سه نکته اصلی فکر کنیم!

اول عشق، دوم مهارت، سوم آینده.

اولین روزی که پروژه تبلیغاتی گرفتم!

   من برای بدست آوردن تلاش میکنم، اما نباید زجر بکشم. تحمل سختی از یه جایی به بعد همه چیز رو تحت شعاع مشکلاتی قرار میده که با زجر کشیدن به وجود آمده.

بخش دوم: تحویل کلید

دغدغه اول، از غروب اولین روزی شروع میشه که کلید رو تحویل گرفتید. به نمودار سینوسی اتفاقات زندگی ایمان داشته باشید. شکستگی استخوان زمانی شدید تر است که شما ارتفاع بیشتری داشته باشید. فراموش کنید آنان که گفتند موفقیت به مانند تیر و کمانی است که هرچه عقب تر کشیده شود بیشتر جلو خواهد رفت.

عزیز من، از وقتی که کلید کار جدید را تحویل گرفتید آنقدر خوشحال و مسرور نشوید که برای خودتان دردسر درست کنید. هرچی شادی بیشتر، غم شدیدتر. چرا اینو میگم؟! چون درست از لحظه اول باید یاد بگیرید که شکست بخورید، بعد از شکست خوردن یاد بگیرید دوباره بلند بشید. حالا هرچی غم شکست تحملش برای شما راحت تر باشه، زودتر بلند میشید. چجوری غم شکست تحملش راحت تره؟! زمانی که خوشحالی شما در کمترین حالت ممکن باشه.

من نمیگم خوشحال نباشید، میگم هرچیزی اندازه و ظرفیتی داره، همونطور سطح خوشحالی کردن آدمها.

من “میرا” هستم، نویسنده کتاب صفر تا صد. در اینجا برای شما از رموز موفقیت در کسب و کار خود مینویسم. یادمان باشد که موفقیت به معنای واقعی خوشبختی است. درسته که زمانی علم بهتر از ثروت بوده و حالا بی ثروت نمیشود حتی به علم رسید، اما بدانیم بدست آوردن ثروت اگر توام با خوشبختی نباشد، موفقیت هم نیست.

وقتی کلید را تحویل گرفتم، از کجا باید شروع کنم!؟

با یک جمله کلیشه ای شروع کنم!؟

پروژه تبلیغات 1

هر زمان فکر کردی بهترین هستی، بدان به آخر خط رسیدی!!!

نمیدونم تا قبل از من، کسی این جمله رو استفاده کرده یا من اولین نفری هستم که اینو میگم. اما این که من اولین گفته باشم مهم نیست. مهم اینه که هر آدمی که خواسته به موفقیت و پیشرفت برسه، همیشه سعی به این داشته که دانش آموز باشه.

“آدمها موقعی تصادف میکنند که به رانندگی خودشون خیلی مطمئن هستند. دقیقا در همون لحظه کسی با شما برخورد میکنه که باعث به وجود آمدن حادثه میشه. درسته که تو رانندگی خوبی داشتی، اما تصادف رخ داد!!!”

   شروع کسب و کار اگر همزمان با فراگیری پیشرفت نباشه، خودش عامل سقوطه. پس اولین درس برای رسیدن به موفقیت در کسب و کار خود، نداشتن غرور کاذبه.

مهم نیست کارمند یا کاسب باشی، یا حتی کارگر. مهم اینه که در کار خود بهترین باشی.

من تصمیم گرفتم به شغل تبلیغات وارد شوم و پس از شروع چند تا مشتری از اعتبار دوستی هایم عایدم شد. اما شکل گیری شخصیت کاری من از زمان رویارویی با مشتریان جدید شکل گرفت. در اولین پروژه کوچک که البته برای من بزرگ بود تصمیم به این گرفتم که به مشتری اعلام کنم که من تازه کار هستم. اما اگر دقیقا میگفتم تازه کار هستم، ترسی در مشتری پدید می آمد که ممکن بود منجر به لغو شدن کار شود. تصمیم گرفتم به یک طریقی این مشکل رو برای خودم حل کنم.

واقعا نمیشد که نگم، بالاخره میفهمید، اما اگر بگم هم نمیشه!

توقع سازی نکنید. اکثر آدمها فکر میکنند که اگر بزرگ نمایی کنند، جلوه ی قوی تری از خودشون برای مشتری ساخته اند.

همه ی ما خیلی ها رو میشناسیم که متاسفانه بیش از آنچه که هستند را به رخ میکشند.

فلانی به زور زندگی اش را میگذراند، دم از ویلای شما و باغ کردان میزنه. فلانی میگه همش به خارج از کشور مسافرت میکنند. حالا هر کی ندونه ما که میدونیم تا خارج از تهران هم نرفتند. طرف میگه مدیرعامل کارخونه است اما باور کنید کارمند اونجاست.

بله دقیقا این یعنی توقع سازی. وقتی هم از عهده اون کاری که با اون توقع سازی کردید، بر نیامدید، یعنی شکست. عزیز من باور کن همه ی انسان ها از یک شعور نسبی برخوردار هستند و فرق خوب و بد رو میفهمند، میدونند که کی بلده یا بلد نیست، کی اینکاره هست یا نیست.

اما تفاوت آدمها اینجاست که این مقدار از درک و شعور خودشان را نسبت به شما، در همان لحظه بیان میکنند، یا موکول میکنند به آینده و در غیاب شما. نکته تاسف بار هم اینست که اکثرا راه دوم را نشونه میگیرند.

درس اول برای شروع موفقیت آمیز اینست که شما توقع سازی نکنید، یا بهتره بگم کمی رو راست باشید.

من به مشتری پروژه تبلیغاتی خودم گفتم: تجربه ی این سبک کار رو ندارم، اما با کمک دوستان با تجربه ام که در کنارم هستند و با صبوری شما، حتما رضایتتون رو بدست خواهم آورد.

اولین پروژه را از یک مشتری غریبه گرفتم. فارغ از فکر به نتیجه خوب یا بد، تصمیم گرفتم با تمام وجود تلاش کنم تا رضایت مشتری را بدست بیاورم. خوشحالی هم نکردم، باور کنید خوشحالی من فقط در حد یک لبخند بود که توانستم یک مشتری در کار تبلیغات بگیرم.

عزیز من، نتیجه ی خوب یا بد، حاصل تلاش خودت است!

 اینکه خوب فکر کنی خوب پیش میاد، این اشتباهه. مگر میشه توی مدرسه جای گوش دادن به حرف های معلم، به نمره 20 فکر کنیم و در آخر نمره 20 بگیریم!؟ کائنات توی مدرسه نیستند؟؟!! و وقتی که بزرگ شدیم تازه سراغ ما میآیند؟!

پروژه تبلیغات حرفه ای

وقتی اولین پروژه تبلیغاتی رو گرفتم، تمام فکرم شد اون پروژه.

در قبل از این گفتم خودت رو بیش از اون چیزی که هستی برای دیگران بزرگ نکن. الان هم میخوام اینو بگم، کار رو برای خودت بیش از اندازه که هست بزرگ نکن.

اصلا اندازه واقعی بهترین حالت ممکنه. عزیزم،درسته که من یک پروژه جدید در کار تبلیغات گرفتم که برای من تازگی داره و جدیده، اما عین و مشابه اون پروژه رو هزاران بار دیگه و شرکت های تبلیغاتی دیگه گرفتند و با موفقیت انجام دادند.

قدم اول کمک گرفتن از اهل است!

انسان از بدو تولد در حال فراگیری و آموزش است. باور کن حتی غذا خوردن، درسی بود که شما روزی بلد نبودید. پس الان بخاطر انجام یک پروژه جدید، اگر به شخصی کهنه کار جهت فراگیری مراجعه نمایید دقیقا خود قدرت است و چیزی از ارزش شما کم نخواهد کرد.

پروژه تبلیغاتی من، متشکل از دو مرحله بود.

کارهای بزرگ را تقسیم بندی کنید و به چند کار کوچک تبدیل کنید.

   یک کارخانه اتومبیل سازی در یک اتاق و تنها با یک نیروی کاری، خودرو خود را نمیسازد. ده ها اتاق و ده ها نفر نیرو لازم است تا خروجی کار یک اتومبیل شود.

من نیز پروژه خودم را تقسیم به سه کردم، باور کنید اگر میشد به تعداد بیشتری تقسیم میکردم.

یک: ایده
دو: عکاسی
سه: چاپ

قسمت اول داشتن یک ایده تبلیغاتی خوب بود، مهم است که در کار خود نوآوری داشته باشید. قسمت دوم عکاسی بود که با توجه به در اختیار داشتن یک دوربین حرفه ای تصمیم گرفتم این قسمت کار را یک عکاس حرفه ای انجام دهد. سومین مرحله خروجی کار بود که نیاز به یک دستگاه چاپ داشت، تا طراحی بنر بیلبورد تبلیغاتی ما نهایی شود.

این داستان ادامه دارد.

نویسنده “میرا”

مقالات اموزشی
H Mira

ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل

ایمیل مارکتینگ، اهمیت، آموزش ساخت کمپین و نکاتی که باید به آن دقت نمود. ایمیل مارکتینگ یک بازاریاب موفق همیشه کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سرویس گیرنده ایمیل آزمایش می کند! در هر

Read More »
مقالات اموزشی
H Mira

بازاریاب اینترنتی چیست؟؟

.بازاریاب اینترنتی چیست؟؟ نوشته میرا   بازاریاب اینترنتی-وب استفاده از اینترنت هر روز در سراسر جهان در حال افزایش است. در حقیقت ، در سال 2021 بیش از 4.8 میلیارد نفر در سراسر جهان

Read More »
الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به معنای مجموعه ی متناهی از دستورالعمل هایی است که

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: