نبردهای تجاری در قلب پیروز می شوند. دانستن اینکه چگونه خوانندگان را هیجان زده کنید یک عنصر اساسی برای بازاریابی درونگرا و ارتباطات شرکتی است.
چرا تأثیرپذیری در هنگام فروش بسیار مهم است؟ در واقعیت، محصولات و خدمات شبیهتر میشوند. به جز استثنائات خاصی که به زودی با رقبا برابری میکنند، رضایت فیزیکی که هنگام استفاده از یک محصول مناسب تجربه میکنیم، به سختی با آنچه در هنگام استفاده از رقبای آن احساس میکنیم، متفاوت است.
عوامل عاطفی، تصویر، عوامل تأثیرگذار ناخودآگاه، تجربیات و احساس تعلق به یک جامعه خاص هستند که ما را به انتخاب برخی برندها نسبت به برخی دیگر سوق می دهند. به حدی که تنها در صورتی مشتریان وفادار به دست خواهید آورد که بتوانید آنها را عاشق برند خود کنید.
در نتیجه، همیشه متن هایی بنویسید که قلب را لمس کند.
چرا باید خوانندگان خود را هیجان زده کنیم
اگر علامت تأثیرگذار روی گیرندگان خود ایجاد نکنید، پیام های شما عملکرد خود را انجام نمی دهند.
اول، زیرا در سطح تجاری، احساسات و عواطف اساسی هستند. حتی فنی ترین تصمیمات خرید نیز مشروط به ادراکات ذهنی است. به عنوان مثال، اعتمادی که فروشنده و برند به ما القا می کنند.
علاوه بر این، احساسات، ادراک، تفسیر و قضاوت ما را تعیین می کنند. به همین دلیل، زمانی که استرس دارید یا عصبانی هستید، درک واقعیت برای شما بسیار دشوار است، خیلی بیشتر از این که تصمیمات خوبی بگیرید.
ثالثاً، چه تعداد متن و محتوا در تلاش برای جذب گیرندگان مشابه شما هستند؟ فراوانی. اینترنت پر از آنهاست.
چگونه می توانید خود را متمایز کنید، توجه را به خود جلب کنید و در میان این همه رقابت علاقه را برانگیختید؟ پرداختن به تأثیرپذیری هدف شما. نوشتن از قلب به قلب برای درگیر کردن، حرکت و برانگیختن جریانی از همدردی یا جذابیت که در طول زمان حفظ می شود.
بیشتر بخوانید: محتوای سئو شده چیست؟
چگونه خوانندگان را هیجان زده کنیم: نوشتن منابعی که کار می کنند
به یک متن تجاری فکر کنید که با املای غلط نوشته شده است. چه چیزی را منتقل می کند؟ فقدان حرفه ای بودن و بی اعتمادی البته. اعتماد به چنین برندی برای شما دشوار خواهد بود. اما، اگر در مورد آن فکر کنید، این یک واکنش کاملا غیر منطقی است.
از نقطه نظر عینی، اشتباهات املایی به طور مستقیم با بهره وری، کیفیت یا کارایی خدماتی که آن شرکت می توانست به ما ارائه دهد، مرتبط نیست. با این حال، شما ناگزیر احساس می کنید که از آنجایی که آنها در نوشتن بسیار شلخته هستند، در بقیه فعالیت های خود نیز به همان اندازه ضعیف عمل می کنند.
بیشتر بخوانید: 8 اصل نوشتن محتوا برای سایت
منابعی برای هیجان انگیز کردن از لحظه اول
نقطه شروع نمی تواند جز شناخت کامل مخاطبان شما باشد. اگر می خواهید متنی بنویسید که گیرندگان شما را به وجد بیاورد، باید بدانید که چه چشمه ها، پیام ها، مفاهیم و احساسات به آن دست می یابند. و به سراغ آنها بروید. اگر ندانید کجا را نشانه می گیرید، به سختی به هدف می خورید.
با در نظر گرفتن این ایده و این دانش، انتخاب هر لحظه برای شما آسان تر خواهد بود که از کدام منبع هیجان انگیز استفاده کنید و چگونه آن را انجام دهید.
1. دلتنگی
این ترکیب عاطفی از غم، لذت و محبت است که هنگام فکر کردن به زمان های شاد گذشته احساس می کنیم. این منبعی باورنکردنی برای رسیدن به قلب خوانندگان و در عین حال ایجاد جامعه و فعال کردن احساس تعلق است.
وقتی در مورد اسباببازیهایی که استفاده میکردید، مکانهایی که به آنها سفر کردهاید یا مدارس گذشتهتان میخوانید، چیزی در درونتان روشن میشود و چه بخواهید چه نخواهید، وارد حالت حساس میشوید. شما به سختی از خواندن متنی با این مواد دست خواهید کشید.
2. شناسایی
چه رمانها، سریالها یا فیلمهایی را بیشتر دوست داریم؟ آنهایی که ما را به حرکت در می آورند زیرا احساس می کنیم که قهرمانان آنها شبیه به ما هستند یا بسیار شبیه آنها هستند.
اگر در حال خواندن یک داستان چابک، جذاب و غافلگیرکننده هستید که در اول شخص اتفاقاتی را که برای قهرمان داستان می افتد تجربه می کنید، تا زمانی که به نتیجه نرسیده اید نمی توانید آن را زمین بگذارید. این همان چیزی است که هنگام نوشتن هر نوع کپی، از جمله آگهی های بازرگانی، به آن توجه می شود!
3. زیرژانرها
در واقع، شما باید خود را بر اساس زیرژانرهای ادبی کلاسیک قرار دهید که فقط با شرایط فعلی سازگار شده اند. توصیف، روایت، پرتره، نقاشی، شخصیت، افسانه، مَثَل یا موازی، اعتبار خود را از زمان های دور نشان داده است.
بنابراین، آنها به فرمتهای مرجع تبدیل میشوند که وقتی میخواهید با اتاقهای خبر خود را اغوا کنید، باید از آنها الهام بگیرید.
4. تصاویر کلامی
به دو کلمه فکر کنید که معنی یکسانی دارند: “والد” و “مادر”. منظور ما از استفاده از آنها یکسان است. اولین کلمه سرد، آسپتیک و دور است. وقتی «مادر» را میخوانیم، آن تصویر را کاملاً میبینیم که با تمام معانی، تجربیات و تجربیاتی که با آن مرتبط میشویم شکل گرفته است.
استفاده از زبانی غنی از تصاویر کلامی به معنای ترسیم با کلمات است و به این ترتیب مخاطب خود را به حرکت در می آوریم.
5. رمز و راز
ما عاشق پازل هستیم! وقتی از ما سوالی پرسیده می شود، نیاز حیاتی به حل آن یا حداقل دانستن پاسخ آن داریم. به همین دلیل است که داستان های جذاب و متن های معمایی بسیار خوب کار می کنند.
دوز خوبی از این ماده را در متون تجاری خود بگنجانید تا آنها را غیرقابل مقاومت کنید. همانطور که هنگام صحبت در جمع اتفاق می افتد، می توانید منابع دیگری مانند عجیب و غریب، فانتزی، ترس، قیاس، ریتم و تجربیات شخصی را نیز به کار ببرید. حالا شما از قبل می دانید که چگونه خوانندگان را هیجان زده کنید!
بیشتر بخوانید:
نوشتههای مرتبط
بیزینس پلن شرکت پخش مواد غذایی-چگونه کسب و کار خود را اغاز کنیم؟!
استارت آپ مارکتینگ و سقوط برندهای سنتی
پلن برندینگ | مشاوره برند سازی