برند سازی

شروع هم زمان کار و برند سازی

برند سازی عنوان اصلی این مقاله میباشد.

اگر به هر طریقی امرار معاش میکنید و شاغل هستید، خواندن بخش هفتم از مقاله “صفر تا صد” برای شما مفید خواهد بود.

من میرا هستم و در آخرین بخش این مقاله در نظر دارم در خصوص آینده ی برند شما با عنوان “برند سازی” بپردازم.

 


همچنین شما میتوانید مقاله “صفر تا صد” را به صورت کامل از «اینجا» دانلود نمایید.


بخش هفتم: برند سازی کن

امروزه واژه “برند” برای کسی غریبه نیست و همچنین اهمیت این موضوع برای صاحبان کسب و کار محرز است.

یهترین تعریف: برند به معنای نامی آشنا حتی برای غریبه ها

یکی از مهمترین نکاتی که باید در حین فعالیت های روزمره به آن توجه نمود، فرآیند نامدار شدن است. دقت کنید که گفتم فعالیت های روزمره، شامل حتی نحوه ارتباطات ما در اجتماع هم می باشد.

اهمیت این موضوع به نحوی برای همه محرز است و کسی نیست که به آن توجه ننماید. هر عمل خوب و نیک ما در جامعه یک قدم ما را به سمت برند سازی سوق میدهد.

برای خرید محصولی روانه فروشگاهی میشوید که فروش اقساطی دارد. بعد از انتخاب محصول و پرداخت بخشی از مبلغ آن به صورت اعتبار و چک، نیازمند ارائه ضامن هستید. فروشنده به شما اعلام مینماید که برای ضمانت نیاز است که شخص ثالثی پشت چک شما را امضا نماید.

یکی از امتیاز های برند سازی، کسب اعتبار است

چه کسی میتواند پشت چک شما را امضا نماید؟!
دقیقا شخصی میتواند پشت چک شما را امضا نماید که از اعتبار و یا آشنایان آن کاسب باشد. قطعا اگر شخص بد حسابی آشنای متقابل باشد، مورد تایید کاسب نخواهد بود. پس کسی مورد تایید است که به نیکی یاد شود، آن شخص نیز به نوبه خود برند میباشد. تا به اینجا مشخص شد که یکی از فرآیند های برند سازی اطمینان و اعتبار است.

فروشنده پس از شنیدن نام معرف ، خیالی آسوده پیدا میکند و از ارائه کالا به سبب ضمانت ایشان، خاطر جمع میگردد. معرف شما به مانند دیگر اشخاصی که توانسته اند نامی نیک بدست بیاورند یک فرآیندی در زمان سپری کردند.

در دنیا جای کافی برای همه است پس به جای اینکه جای کسی را بگیری سعی کن
جای خودت را پیدا کنی.         “چارلی چاپلین

از زمان برای برند سازی نهایت استفاده را ببر!

آن معرف شما سالها تلاش کرده است که توانسته به این رتبه برسد تا بتواند ضامن شخصی بشود. اعتبار با یک شب و یک روز به دست نخواهد آمد، پس بدانیم فرآیند برندینگ نیز دقیقا بر همین خواستگاه زمانی است.

یک: برند سازی مستلزم هزینه کردن وقت است.

بدانیم که همانند کسب کردن اعتبار، برندینگ نیز پروسه ای زمان بر خواهد بود.

از وقتی که به هر طریقی و در هر جایگاهی شروع به فعالیت نمودیم، این را بدانیم تاریخ به عقب بر نخواهد گشت. از همان لحظه برای خود اعتبار کسب کنیم که اعتبار یکی از روش های برند سازی است.

چگونه اعتبار کسب کنیم!؟

از زمانی که بنده “شرکت تبلیغاتی نسخه اصلی” را تاسیس نمودم، به اصل رضایتمندی مشتریان تاکید داشتم.

دو: برای برند سازی نیاز است تا رضایتمندی مشتریان هدف قرار گیرد.

عزیز من، همه ی مشتریان را راضی نگه دار!

مهم نیست که شما صاحب چه نوعی از کسب و کار هستید، کارمند یا کاسب ندارد. در هر جایگاهی  میتوانید تبدیل به برند شوید، حتی “برند شخصیتی” شوید (پرسنال برندینگ = Personal branding).

یک کارمند اداری میتواند با رعایت اصول شخصیتی و اخلاقی، همینطور وظیفه شناسی و مردم داری، در بین ارباب رجوعان برند شود. یک کاسب هم میتواند با توجه به چند اصل ساده، نام خود را برند کند.

پرسنال برندینگ یا برندینگ شخصی چیست!؟

هر شخصی که به نوبه خود برای تصویر سازی و چهره شدن در ذهنیت عمومی تلاش میکند به واقع میخواهد از نام خود برند سازی نماید. چه بر بستر وب و رسانه های اجتماعی، چه در محلی کوچک و یا در سطح جهانی. بارز ترین نمونه پرسنال برندینگ بازیگران سینما و یا ورزشکارانی مثل فوتبالیست ها هستند.

در زمان فعلی و با اشتیاق مردم به فضاهای اجتماعی مانند “اینستاگرام”، شاهد ظهور اشخاصی هستیم که به اصطلاح “بلاگر” هستند و به نوعی مشغول به فعالیت هایی مبنی بر برند سازی خود هستند.

برندینگ سازمانی

بیشترین نیاز عموم، جدایی از برندینگ شخصیتی، برند سازی و برندینگ سازمانی (Organizational branding) میباشد. در راستای این مهم، تلاش میشود تا نام موسسه تبدیل به نامی آشنا در بین متقاضیان و مشتریان گردد.

وقتی نامی از یک محصول که با برند های متفاوتی می شنوید، در واقع سراغ آن یکی خواهید رفت که از نظر شما معروف تر و بهتر است.

اینکه شما بتوانید محصول و یا خدمات خود را به شکلی مطلوب ارائه نمایید یک سوی ماجراست و سویی دیگر ثبات کیفیت است.

سه: بهترین باش، چه در محصول تولیدی، چه در خدمات قابل ارائه

شما باید در نوع خود، همیشه سعی به تولید کالا و یا ارائه خدمتی بر پایه کیفیت باشید. بارها از زبان فروشندگان عمومی شنیده ایم که میگویند: فلان کالا چون تازه تاسیس است کیفیت خوبی دارد! 🙂
پس همیشه ثبات را در دستور کار خود قرار دهید که لازمه برند سازی ثبات در کیفیت است.

چهار: در طول زمان، ثبات داشته باش.

برند سازی با داشتن اصالت

بعضی وقت ها در بیان تعریف هایی که از یک محصول عنوان میشود، حتما شنیده ایم که میگویند “گارانتی” هم دارد. معمولا یک جواب شایع در این میان مطرح میشود که گارانتی دادن پولی مضاف به فروشنده است و فایده ندارد.

پنج: اصالت را برای برند خود کسب نمایید.

چگونه محصول خود را با اصالت کنیم!؟

برای اینکه مشتریان جدید به شما اعتماد کنند، کافی است که جوابگوی مشتریان قبلی خود باشید.

در واقع مردم برای گرفتن کالا و خدمات شما، هزینه و وقتی را صرف نموده اند که هر دو برای آنان عزیز است. جوابگویی درست به مشکلات کالا و یا خدمات شما و البته “رفع نمودن آن مشکل” به شما برند اعتبار میدهد. این اعتبار در بازتاب افکار عمومی به اصالت مبدل می شود. آنجا است که در جواب گارانتی نداشتن یکی فریاد میزند نه بابا، کار اینا درسته، اگر گفتن گارانتی، حتما می دهند.

آینده شما با “برند سازی”

هر چه وضعیت معیشتی و اقتصادی عمومی به سبب مشکلات جامعه تحت تاثیر منفی قرار گیرد، برند ها همچنان فروش خود را دارند. درست است که مشکلات بر فروش برند ها نیز اثر گذار است و اما تاثیر بیشتری بر روی غیر برند ها دارد.

در وضعیت پیش آمدی بحران “کرونا” خیلی از مشاغل بخاطر کم شدن فروش خود، نوع کسب و کارشان را عوض کردند!

آنان که از قبل به فکر برندینگ و برند سازی خود بودند، توانستند با پدید آمدن یک بحران همگانی، جان سالم به در ببرند. آنچه که معلوم است با نگاهی به تاریخ میتوان پی به این موضوع برد که این بحران ها همیشه بوده است.

دوست عزیز ممنونم که وقت خود را صرف خواندن مقاله “صفر تا صد” نموده اید. در صورتی که خواهان دریافت فایل کامل این مقاله به صورت PDF هستید میتوانید( اینجا ) کلیک نمایید.

نویسنده: میرا


جهت مشاوره با کارشناسان میتوانید با شماره تلفن 02188321710 تماس حاصل فرمایید.

منبع اصلی این مقاله کتابی در خصوص برندینگ و برند سازی در ایران با عنوان “منو بشناس” به نویسندگی “میرا” میباشد.

مقالات اموزشی
H Mira

ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل

ایمیل مارکتینگ، اهمیت، آموزش ساخت کمپین و نکاتی که باید به آن دقت نمود. ایمیل مارکتینگ یک بازاریاب موفق همیشه کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سرویس گیرنده ایمیل آزمایش می کند! در هر

Read More »
مقالات اموزشی
H Mira

بازاریاب اینترنتی چیست؟؟

.بازاریاب اینترنتی چیست؟؟ نوشته میرا   بازاریاب اینترنتی-وب استفاده از اینترنت هر روز در سراسر جهان در حال افزایش است. در حقیقت ، در سال 2021 بیش از 4.8 میلیارد نفر در سراسر جهان

Read More »
الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به معنای مجموعه ی متناهی از دستورالعمل هایی است که

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: