دیجیتال مارکتینگ

زاپیر Zapier چیست و چگونه کار می کند و قیمت آن چقدر است؟

آیا می دانید Zapier چیست و چگونه کار می کند؟ شاید برای شما چیزی آشنا به نظر برسد اما دقیقاً نمی دانید برای چیست، یا ممکن است هرگز چیزی در مورد این ابزار نخوانده باشید و احساس کنجکاوی داشته باشید.

به هر حال، واضح است که باید آن را عمیق بشناسید، ببینید کارایی ها و قیمت های آن چیست. به خصوص اگر نیاز به راه اندازی اتوماسیون و ادغام دارید، اما نمی دانید چگونه. خوب، اینجا همه چیز را به شما می گوییم.

zapier چیست و چه کاربردی زاپیر دارد

اگر تا اینجا پیش رفته اید، به این دلیل است که اهمیت استفاده از ابزارهای کاربردی را می دانید که کار ما را کمی آسان می کند و همچنین کارهای پیچیده را ساده می کند. اتوماسیون این قدرت را دارد و Zapier (زاپیر) مجموعه ای از برنامه ها است که در یک برنامه قرار گرفته اند.

Zapier چیست؟

Zapier یک ابزار آنلاین است که به شما امکان می دهد ابزارهای دیگر را با یکدیگر ادغام کنید تا بتوانید اقدامات زنجیره ای را انجام دهید و بنابراین گردش کار و اتوماسیون را تنظیم کنید. یک ابزار عالی برای ساخت اتوماسیون در اطراف برنامه های شخص ثالث که می تواند شما را به سطح بعدی در بازاریابی ورودی و فراتر از آن برساند (همچنین می توانید از آن برای خودکارسازی فرآیندها در سطح سازمانی استفاده کنید).

از یک اقدام مبدا یا ماشه ای که در Zapier پیکربندی می کنید، اقدامات زیر فعال می شوند. یعنی وقتی «این» اتفاق می‌افتد، «دیگری» اتفاق می‌افتد. بنابراین می توانید مجموعه ای از اقدامات را بر اساس یک گردش کار به خوبی مطالعه شده و بر اساس اهداف بازاریابی مربوطه انجام دهید.

Zapier برای چیست؟

Zapier می تواند به شما کمک کند تا اقدامات تکراری را که هر زمان که ماشه راه اندازی می شود انجام دهید، پیکربندی کنید، بنابراین می توانید از انجام دستی آن اجتناب کنید. همچنین برای انتقال اطلاعات یا داده ها از یک پلت فرم به پلتفرم دیگر خدمت می کند.

ما می‌توانیم عملکرد زاپیر را با سایر ابزارها از طریق نحوه کار گردش‌های کاری یا Operation Hub HubSpot، IFTTT (If This then That)، Automate.io، Piesync یا Integromat مقایسه کنیم.

در زیر نمونه‌هایی از گردش‌های کاری را می‌بینیم که می‌توان در Zapier راه‌اندازی کرد، اما باید فکر کنید که می‌توان از آن برای هر زمینه‌ای از کارتان (یا حتی برای کارهای شخصی‌تان) استفاده کرد: برای کمپین‌های بازاریابی و فروش، بهبود کارتان بهره وری، ثبت داده ها و غیره.

اگر هنوز نمی‌دانید که چرا باید از آن با تمام امکاناتی که در رابطه با اتصالات آن، ت

مزایای استفاده از Zapier در شرکت شما

جسم داده‌ها در یک ابزار واحد و خودکارسازی گردش‌های کاری خود ذکر کردیم استفاده کنید، اینها مزایایی هستند که باید در نظر بگیرید.

1. ادغام در چند کلیک

بدون دانش برنامه نویسی، می توانید بیش از 2000 برنامه از همه نوع و به روشی بصری را با هم ادغام کنید.

2. جابجایی آسان

شاید شما فکر می کنید که برخی از اتوماسیون هایی که باید ایجاد کنید می توانند از پلتفرم منبع اجرا شوند، اما Zapier که به یکی از محبوب ترین ابزارهای اتوماسیون تبدیل شده است، در حال حاضر به طور پیش فرض بین بسیاری از ابزارها یکپارچه سازی می کند، بنابراین می تواند به شما کمک کند مفید، ساده و علاوه بر این، نیازی به برنامه نویسی ندارید (اگرچه می توانید!).

3. نمایش سریعتر

با Zapier زمان پاسخگویی سریع‌تری دریافت می‌کنید، زیرا اطلاعات بین چندین برنامه به اشتراک گذاشته می‌شود و می‌توانید اعلان‌ها را راحت‌تر دریافت کنید. به عنوان مثال، هر بار که شخصی در گوگل نظر می دهد، مسئول مدیریت نظرات می تواند بلافاصله پاسخ دهد.

4. اتوماسیون های کارآمدتر

شما قادر خواهید بود به اهداف تجاری و بازاریابی خود به روشی کارآمدتر دست یابید، زیرا می توانید در مهم ترین چیزها درگیر شوید در حالی که فراموش می کنید تکراری ترین وظایف را بین ابزارهای مختلف اجرا کنید. این باعث صرفه جویی در وقت شما می شود!

Zapier چگونه کار می کند؟

برای هر زنجیره ای از اقدامات یا گردش کاری که در Zapier راه اندازی می کنید (به نام Zap) باید آن را با یک ماشه، یعنی یک مقداردهی اولیه ایجاد کنید. به طور معمول این ماشه عملی است که در یک پلتفرم خارجی اتفاق می افتد که باید با Zapier متصل شوید.

اینها برخی از امکانات زاپیر به صورت کاملاً خلاصه است:

  • چندین مرحله زنجیره ایجاد کنید، یعنی می‌توانید گردش‌های کاری مختلفی را توسعه دهید، که فرآیندهای اتوماسیون یا به اصطلاح دستورالعمل‌های چرخ دنده هستند.
  • فیلترها و شرایط را برای محدود کردن و سفارشی کردن رفتار zapiers ما اعمال کنید.
  • عملاً با هر API یا Webhook متصل شوید (حتی اگر آنها برنامه هایی هستند که به طور پیش فرض در کاتالوگ شما یافت نمی شوند).

چه نمونه هایی از محرک ها را می توانیم پیدا کنیم؟

به عنوان مثال: برای ورود یک مخاطب به HubSpot، برای انتشار یک پست در وبلاگ وردپرس، برای شروع یک رویداد در تقویم گوگل من و غیره.

اینها نمونه های عمومی هستند، زیرا معمولاً خاص تر هستند. هر ابزاری محرک های خاص خود را دارد. به عنوان مثال، در مورد “که یک مخاطب وارد HubSpot می شود” می توانید بین “یک مخاطب وارد لیست X شود” یا “یک مخاطب فرم X را پر کرده است” و غیره را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، شما می توانید یک تریگر زمان بندی نیز داشته باشید، یعنی این یک ماشه نیست که در یک ابزار منبع اتفاق بیفتد، بلکه اقدامات گردش کار هر از گاهی انجام می شود، مثلاً هر روز ساعت هشت صبح.

چگونه زاپیر را با ابزار دیگری متصل کنیم؟

برای اتصال یک ابزار با زاپیر، باید به ابزار منبع دسترسی و مجوز داشته باشید (نوع مجوزها به ابزار بستگی دارد، اما معمولاً باید یک مدیر باشید).

هنگامی که ابزار را به خوبی پیوند دادید، می‌توانید مستقیماً از Zapier روی آن کار کنید تا محرک‌های خود را تعریف کنید و گردش‌های کاری خود را توسعه دهید.

در مرحله بعد، باید مراحلی را که می خواهید پس از اجرای تریگر فعال شوند، پیکربندی کنید. می تواند هر تعداد که می خواهید، یکی پس از دیگری باشد. همچنین می‌توانید شاخه‌ها و شرطی‌ها را برای مونتاژ مسیرها و اقدامات مختلف بر اساس برخی داده‌ها ایجاد کنید.

برای این مراحل شما همچنین باید ابزارهایی را که می‌خواهید هر عملی را در آنجا انجام دهید متصل کنید.

در ماشه و در هر مرحله داده هایی به دست می آورید که می توانید در مراحل زیر از آنها استفاده کنید.

بنابراین، هر بار که تریگر ورودی تکمیل شود، اقدامات زیر آغاز می شود.

چه ابزارهایی را می توانید در Zapier ادغام کنید؟

خوب، تعداد زیادی وجود دارد، در اینجا می توانید همه آنها را ببینید، اما نمونه های کلاسیک عبارتند از Google Spreadsheets، HubSpot، WordPress Plugins، Gmail، Outlook، Slack، Trello، Facebook و غیره.

هزینه Zapier چقدر است؟

برای استفاده از زاپیر “Zapier” باید یک حساب کاربری ایجاد کنید، بسیار ساده است. بنابراین، در حساب شما، تمام زاپ‌هایی که نصب می‌کنید و تمام پلتفرم‌ها یا برنامه‌هایی که به آن متصل می‌شوید ذخیره می‌شوند.

بیشتر بخوانید: 25 ابزار سئو سایت رایگان

برنامه های قیمت گذاری در زاپیر

اکنون و به صورت رایگان می توانید از زاپیر استفاده کنید. آن وقت مطمئناً (از نظر هزینه) کار پیچیده می شود، اما با این وجود، خواهید دید که ارزشش را دارد و در دراز مدت آن را مستهلک خواهید کرد.

علاوه بر طرح رایگان، شما 4 طرح قیمت گذاری متناسب با نیاز و حجم کسب و کارتان دارید. بیش از هر چیز، برای انتخاب بین یک برنامه یا برنامه دیگر، باید تعداد زاپ‌های ماهانه‌ای را که باید پیکربندی کنید و تعداد کارهایی که اجرا می‌کنید در نظر بگیرید.

توصیه می‌کنیم با طرح رایگان شروع کنید تا Zapier را امتحان کنید و ببینید که آیا با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. با این طرح می توانید تا 100 کار در ماه را در 5 زاپ انجام دهید، بله، با زاپ های یک مرحله ای.

باید بدانید که هر بار که یک عمل اجرا می شود یک کار شمارش می شود (ماشه به حساب نمی آید). بنابراین، اگر برای مثال، یک zap در Zapier راه‌اندازی کنید تا مخاطبین را از تبلیغات اصلی فیس‌بوک به HubSpot منتقل کنید و سپس بخواهید ویژگی آن مخاطب را در HubSpot تغییر دهید، این دو عمل خواهد بود و برای هر مخاطب ارسال شده اجرا می‌شود.

اینها 4 طرح دیگر از Zapier و قیمت آنها هستند:

  1. شروع: 15.35 یورو در ماه. با این نوع حساب می توانید زاپ های چند مرحله ای (برای انجام حداکثر 750 کار در ماه) ایجاد کنید، پلتفرم را با 3 برنامه Premium پیوند دهید، فیلترها و موارد دیگر را شامل شود.
  2. حرفه ای: 42.53 یورو در ماه. با این حساب شما از قبل به اتوماسیون های کامل تر و گزینه ترتیب مسیرها دسترسی دارید. ناگفته نماند که می توانید تمام برنامه های Premium مورد نظر خود را وصل کنید و زاپ های نامحدودی را به هم متصل کنید! این گزینه نسبت به قیمتش اصلا بد نیست.
  3. تجهیزات: 259 یورو در ماه. این طرح برای شرکت های بزرگتر با حجم قابل توجهی از مشتریان و مشتریان بالقوه در نظر گرفته شده است و به نوبه خود دارای چندین سرپرست برای توسعه وظایف مختلف اتوماسیون است (کاربرانی با دسترسی به پلتفرم نامحدود هستند). به طور خاص، شما قادر خواهید بود در مجموع 50000 کار ماهانه را با یک فضای کاری مشترک و پشتیبانی برتر انجام دهید.
  4. شرکت: 519 یورو در ماه. این طرح پیشرفته ترین از همه است و برای کسانی است که قبلاً سالها تجربه دارند و نیاز به خودکارسازی عملکردها در سطح کسب و کار دارند. از جمله موارد زیر است:
    – SCIM: تامین کاربر
    – SSO: ورود به سیستم و حفظ شخصی داده ها
    – و غیره.
    در اینجا می توانید جدول قیمت را به صورت کامل مشاهده کنید.

نمونه های Zap “زاپ”

همه اینها بسیار خوب است، اما چه چیزی بهتر از نشان دادن نمونه های واقعی برای درک اینکه Zapier / زاپیر چیست و چگونه کار می کند. ما امیدواریم که برای شما الهام بخش باشد و بتوانید بیشترین بهره را از آن ببرید. ممکن است راهی برای خودکارسازی فرآیندی پیدا کنید که حتی فکر نمی‌کردید ارزش خودکارسازی را داشته باشد، اما می‌تواند در زمان شما صرفه‌جویی کند.

در وب سایت Zapier نمونه های زیادی وجود دارد، در اینجا قصد داریم چند مورد را به شما ارائه دهیم.

در زاپیر مخاطبین را از یک ابزار به ابزار دیگر منتقل کنید

ممکن است لازم باشد مخاطبین را از ابزار بازاریابی خود به CRM یا از پلتفرم تبلیغات آنلاین خود به ابزار ایمیل خود منتقل کنید و Zapier برای این کار بسیار مفید است. به عنوان مثال: مخاطبین را از Facebook Lead Ads به HubSpot منتقل کنید، یا MQL هایی را که وارد Gravity Forms می شوند به یک CRM موقت با استفاده از API دومی ارسال کنید. ما همیشه در مورد اتصال ابزارها به طور مستقیم به Zapier صحبت کرده‌ایم، اما زاپیر به شما امکان کدنویسی و برقراری تماس‌های API را نیز می‌دهد.

پست های وبلاگ خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

درست است که اکثر پلتفرم‌های وبلاگ‌نویسی به یک شکل گزینه اشتراک‌گذاری مقالاتی را که منتشر می‌کنید در شبکه‌های اجتماعی خود دارند، اما اگر پلتفرم شما اجازه نمی‌دهد، شاید Zapier بتواند به شما کمک کند.

ذخیره اطلاعات در یک سند

می توانید اطلاعات را از یک ابزار بازیابی کرده و در جای دیگری ذخیره کنید. برای مثال، می‌توانید پاسخ‌ها را از Google Forms یا Typeform بازیابی کنید و آنها را به‌عنوان ردیف در صفحه‌گسترده Google اضافه کنید.

پیکربندی اعلامیه ها

اگر لازم است هر بار که X اتفاق می افتد به تیم خود اطلاع دهید، می توانید از Zapier استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید هر بار که خریدی در Shopify انجام می دهید، یک پیام Slack ارسال کنید.

پیگیری و پیگیری وظایف

همچنین می توانید از Zapier برای افزایش بهره وری خود استفاده کنید. برای مثال، هر بار که رویدادی را در تقویم خود ایجاد می‌کنید، ممکن است لازم باشد یک کار در Trello با عنوان «آماده کردن جلسه (+ نام جلسه)» ایجاد کنید.

یا همچنین اگر از Clockify برای نظارت بر میزان زمانی که به وظایف یا پروژه‌های خود اختصاص می‌دهید استفاده می‌کنید، ممکن است مفید باشد که آن را با تقویم خود متصل کنید تا ساعاتی که به جلسات خود اختصاص می‌دهید ثبت شود.

در مثال، zap شامل موارد زیر است: هنگامی که یک مخاطب وارد یک لیست HubSpot خاص می شود، اطلاعات خود را در یک صفحه گسترده گوگل پر کنید و از طریق Slack اعلان ارسال کنید.

آیا قبلاً می دانید زاپیر/Zapier چگونه کار می کند و چرا استفاده از آن به عنوان یک عنصر یکپارچه بسیار کاربردی است؟ جرات امتحان کردن آن را داشته باشید و وقتی به آن تسلط پیدا کردید، متوجه خواهید شد که در هنگام انجام پروژه های بازاریابی درونگرا نمی توانید بدون آن زندگی کنید.

امیدواریم مقاله برای شما مفید بوده باشد. دریغ نکنید که در نظرات با همه ما به اشتراک بگذارید که کدام زاپ کار شما را آسان کرده و در وقت شما صرفه جویی کرده است. ما منتظر شما خواهیم بود!

بیشتر بخوانید:

اتوماسیون بازاریابی و فروش چیست و چه کارایی دارد؟

قیمت سئو سایت

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا