بینگ جانشین موتور جستجوی مایکروسافت میباشد و به عنوان یک کمک تصمیم گیری در نظر گرفته می شود. از زمان ورود بینگ به بازار در سال 2009، Bing در تلاش بوده تا به رقیب برتر خود یعنی گوگل برسد، اما نتوانسته سهم بیشتری از بازار را به دست آورد. الگوریتم بینگ که تحت الشعاع تسلط گوگل قرار گرفته است، توجهات زیادی را به خود جلب نکرده است.
مایکروسافت در زمینه اینترنت سابقه طولانی امنیتی دارد و دلیل آن تسلط شدید اینترنتی اکسپلورر میباشد که برای مدت طولانی مهمترین مرورگر وب بود. در نتیجه، آنها سایر رقبای موتورهای جستجو را دست کم گرفتند . این بی تفاوتی به خصوص در مورد گوگل باعث شد تا مایکروسافت تقریباً به طور کامل در زمینه موتورهای جستجو پیشی گرفته و جایگزین شود. جستجوی زنده تلاشی برای ایجاد یک موتور جستجو با رتبه برابر بود. با این حال، با شور و شوق کمی روبرو شد. بنابراین، یک موتور جستجوی جدید به نام Bing توسعه یافت که قرار بود از طریق بسیاری از ویژگی های جدید منجر به بهبود تصاویر و افزایش سهم بازار شود. برای اطمینان از موفقیت، مایکروسافت تعدادی از کارمندان سابق یاهو را استخدام کرد.
بینگ چیست و چه کارکردی دارد؟
مایکروسافت با هدف دستیابی به نتایج بهتر و افزایش محبوبیت Bing در بین کاربران، برخی از جنبه های بینگ را نسبت به نسخه قبلی خود تغییر داده است. در نتیجه عملکرد جستجو بهبود یافته است تا بتوانید به راحتی عکس ها را پیدا کنید. اگر تصویری را انتخاب کرده و ماوس خود را روی آن حرکت دهید، پیش نمایش سند بینگ را دریافت خواهید کرد که نسخه بزرگنمایی شده تصویر را نشان می دهد و اطلاعاتی را درباره تصویر مانند اندازه و فونت نشان می دهد. در دسته بندی ویدئو می توانید نتایج جستجو را به عنوان مثال بر اساس اندازه، رنگ یا طرح مرتب کنید. وقتی ویدیوها را مرور میکنید، اگر ماوس خود را روی آنها قرار دهید، پیشنمایش آنها را دریافت خواهید کرد. همچنین می توان آن را بر اساس وضوح، طول و منبع طبقه بندی کرد.
ادغام Ciao! به بینگ اجازه داد تا خرید اینترنتی را ارائه دهد. با انتخاب دسته خرید، کاربر به طور خودکار به Ciao هدایت می شود! که در آن انواع صفحات اینترنتی نمایش داده می شود.
ciao سیستمی است که تصمیم گیری در خرید را برای کاربران راحت تر می کند.
مایکروسافت با ابزار Google Bing Webmaster امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
سهم بازار موتورهای جستجو در سال 2012
سهام بازار ایالات متحده: از اوت 2012
- گوگل: 65.1%
- یاهو: 16.3%
- بینگ: 14.7%
- Ask.com:3.0%
- AOL:1.3%
سهم بازار موتورهای جستجو در سال 2014
سهم بازار ایالات متحده:
- گوگل 67.4%
- Yahoo:19.3%
- Bing:10.0%
- Ask.com:2.0%
- AOL:1.3%
روند بازار
در انگلستان، بینگ توانست 0.72 درصد نسبت به ماه قبل افزایش یابد، بنابراین در اکتبر 2012 به سهم بازار 4.71 درصد رسید. گوگل برای اولین بار در 5 سال از مرز 90 درصد سقوط کرد. یک روند واضح به نفع موتور جستجوی مایکروسافت قابل پیش بینی نیست. . با این حال، در طول همکاری با فیس بوک و عرضه تبلت های ویندوز 8، افزایش محبوبیت در اروپا انتظار می رفت.
بینگ از سال 2011 رشد اندکی در ایالات متحده ثبت کرده است. سهم بازار توانست به تقریباً 20 درصد افزایش یابد (تا جولای 2014). با آن، بینگ از رقیب مستقیم خود یاهو پیشی گرفت.
بیشتر بخوانید: معرفی موتور جستجو
کیفیت نتایج جستجو
در حالی که بخش تحقیقات بینگ به نقاط ضعف کیفیت نتایج جستجوی خود اعتراف نمی کند، نتایج کمتری در هر جستجو قابل انکار نیست. اگرچه این به طور مستقیم چیزی در مورد کیفیت نتایج نمی گوید، اما یک ضعف محسوب می شود. از آنجایی که مایکروسافت میدانست که موتور جستجوی آنها از نظر نتایج جستجو از کیفیت پایینتری برخوردار است، بنابراین از رسیدن به گوگل جلوگیری میکند، سعی کرد این نقص را برطرف کند. تا 18 اکتبر 2012، علاقه مندان این فرصت را داشتند تا نتایج Bing را برای خود در وب سایت www.bingiton.com مشاهده کنند. پس از تایپ عبارات جستجوی تصادفی، از آزمودنیها خواسته شد که بین دو نتیجه جستجو انتخاب کنند تا جذابترین (بینگ و گوگل) را پیدا کنند. آزمودنی ها با منشأ آشنا نبودند. افراد مورد آزمایش با نتایج تا حدی شگفت انگیز مواجه شدند. بینگ می خواست با این اقدام تصویر خود را بهبود بخشد و همچنین نشان دهد که جایگزین هایی برای گوگل در بازار وجود دارد.
تضاد بین بینگ و گوگل
در فوریه 2011، گوگل شباهت های غیرقابل توضیحی بین نتایج جستجوی خود و نتایج بینگ پیدا کرد. آنها رقیب خود را با این اتهام مواجه کردند که نتایج جستجوی آنها نتیجه یک الگوریتم پیچیده نیست، بلکه به سادگی نتایج گوگل را کپی کرده است. کارمندان Google در حال کار بر روی تصحیح خودکار اشتباهات تایپی کلمات کلیدی بودند که متوجه شدند Bing دقیقاً همان نتایج را با وارد کردن حروف دلخواه موتور جستجوی Google با AutoCorrect ارائه می دهد. “این فقط می تواند یک کپی باشد” به گفته گوگل، به این دلیل که یک نتیجه رایج با وارد کردن کلمات کلیدی مانند “rpxrnty” نمی تواند فقط یک تطابق باشد. بینگ این موضوع را رد کرد و اظهار داشت که این نتایج یکسان به دلیل اطلاعات کاربر ناشناس است، مانند پیوندهایی که برای بهبود الگوریتم (پس از توافق) استفاده شده است.
منبع: ویکی پدیا
بیشتر بخوانید:
نوشتههای مرتبط
برسی شرکت بوگاتی، یک شرکت با چندین اصالت مختلف!
موکت اتاق کودک چی بخرم؟
علائم عفونت ایمپلنت دندان را بشناسید