رپرتاژ

برسی شرکت بوگاتی، یک شرکت با چندین اصالت مختلف!

بوگاتی بزرگ ترین تولید کنند اتومبیل های لوکس می باشد که همگی اتومبیل های این شرکت از نظر قیمتی میلیون دلاری می باشند. ما امروز قصد داریم تا شما افراد را با یکی از بزرگ ترین شرکت های دنیا آشنا کنیم که تمامی افراد با نام آن آشنایی بسیار خاص و جالبی دارند. این کمپانی دارای یک سابقه 110 ساله و مهندسی بسیار پیشرفت در صنعت اتومبیل می باشد.

بوگاتی

کم تر کسی است که علاقه بسیار زیادی به اتومبیل های پرسرعت دارد و نام بزرگ بوگاتی را نشنیده است. این برند از قدیم تاکنون در حال تولید اتومبیل های بسیار عالی بوده است و همگی افراد می دانند که این برند تمامی محصولات خود به صورت بسیار گرانی به فروش می رساند.

همگی می دانند که کمپانی بوگاتی اتومبیل های تولید می کند که با سایر شرکت های دنیا زمین تا آسان فرق می کند و هنوز هیچ شرکتی به اندازه بوگاتی در عرصه تولید اتومبیل عالی عمل نکرده است.

بوگاتی همیشه بر روی ساخت اتومبیل های سرمایه گذاری می کند که بتواند فروش میلیون دلاری از طریق آن اتومبیل داشته باشد. مثلا اتومبیل بوگاتی ویرون که در سال 2005 رونمایی شد، شرکت بوگاتی توانست فروشی از طریق آن به دست آورد که نظر تمامی افراد را نسبت به خود جلب کند.

مدیرعامل کارتل بوگاتی رقمی بیش از 300 میلیون دلار را بیان کرده است ولی همگی شرکت های دنیا می دانند که این اتومبیل بیش از این رقم برای این کارتل سود داشته است.

بوگاتی ویرون در سال 2005 در کمتر از 3 ثانیه حداکثر سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت می رساند. با گذشت 5 سال در سال 2010 اعلام شد که کارتل محبوب بوگاتی در تلاش است تا اتومبیل های تولید کند که بتواند در کمتر از 2.5 ثانیه حداکثر سرعت خود را به 100 کیلومتر بر ساعت برساند.

این اخبار باعث شد که شرکت های فراری و پورشه بسیار شگفت زده شوند و حتی این دو شرکت افرادی برای برسی عملکرد خط تولید بوگاتی اعزام کردند. البته باید گفت که بوگاتی ویرون ، گذشته از نظر طراحی و خصوصبات فنی، حس بسیار خوبی را برای سرنشین های اتومبیل فراهم می کرد تا راننده از ساعت های متوالی رانندگی با یک اتومبیل سوپر لوکس، لذت ببرد.

تاریخچه بوگاتی

اتوره بوگاتی بیانگذار شرکت بوگاتی بود و وی تصمیم گرفت که در سال 1909 این شرکت را در مرز شرقی فرانسه با آلمان تاسیس کند. در سال 1909 در این منطقه شهری به نام دورلیشایم قرار داشت.

اتوره به اسرار پدر خود وارد یکی از کلاس های آموزشی تولید اتومبیل شد و این اتفاق باعث شد تا به اتومبیل های لوکس و گران قیمت علاقه بسیار زیادی پیداکند. او حتی اولین نمونه اتومبیل خود را در سال 1898 بر روی یک کاغذ طراحی کرد که خیلی از افراد نقد های بسیار مثبت درمورد آن داشتند ولی سرانجام با دست اندازی خیلی از افراد، این طراحی بر روی یک کاغذ ماند و به هیچ عنوان تولید نشد.

اتوره بوگاتی دست از تلاش برنداشت و در سال 1901 یک طراحی عالی کرد و به کشور ایتالیا در جشنواره میلان برد و در همان جا آقای دیتریچ از این طراحی بازدید و تحسین کرد. این امر باعث شروع کار برای ساخت بوگاتی تایپ 2 در کارخانه دیتریچ شد.

اولین بوگاتی استاندارد

اولین بوگاتی استاندارد جهان، بوگاتی تایپ 10 بود. یک اتومبیل بسیار عالی که دارای ظرفیت دو نفره بود. این اتومبیل با فنر بندی های تخت و چرخ های تیوپ دار تولید شد. همچنین این اتومبیل دارای ظاهری بسیار جالب و نقد پذیر بود که به آن نام بایگونیر دادند. این کلمه در زبان فرانسوی به معنای وان حمام است.

تاسیس یک کارخانه به کمک وام های بانکی

در سال 1909 آقای اتوره به یکی از مکانی های در نزدیک مرز آلمان بود رفت و در آنجا کارخانه خود را تاسیس کرد. این فرد بزرگ وام از شرکت های آلمانی گرفته بود برای تاسیس شرکت خود. همچنین اتوره بوگاتی به مدیرعامل بانک گفت بود که سالانه 10 اتومبیل اسپرت مسابقه ای و 5 موتور مخصوص هواپیما تولید خواهد کرد.

4 سال قبل از جنگ جهانی اول اتومبیل بوگاتی تایپ 13 ساخته شد و این اتومبیل به کمک یک کاربراتور تولید شده توسط زنیت انگلستان حداکثر اسب بخار به 30 می رسید. این مقدار اسب بخار برای یک اتومبیل 500 کیلویی کاملا مناسب بود.

این اتومبیل خیلی زود در مسابقات بزرگ آلمان و فرانسه در سال 1911 مقام نایب قهرمانی را کسب کرد. این اتفاق باعث شد تا این اتومبیل نظر تمامی افراد را نسبت به خود جلب کند ولی با شروع جنگ جهانی اول در سال 1914، موقتا ناکام ماند.

هدف اصلی بوگاتی تولید اتومبیل های سوپر اسپرت و مسابقه ای بود که مدیر عامل بتواند جوایز بسیار زیادی کسب کند.

بررسی شرکت بوگاتی

جنگ جهانی اول

با شروع جنگ جهانی اول، اقای اتوره می دانست که یک کارخانه در نزدیک مرز، دچار مشکلات بسیار زیادی می شود. برای همین این فرد به شهر میلان مهاجرت کرد و در آنجا کار خود را بسیار زود با تاسیس یک کارخانه کوچک شروع کرد.

حتی به گفته خیلی تاریخ دانان تعدادی اتومبیل بوگاتی با نام تایپ 13 در مرز فرانسه و آلمان قرار دارد که آقای اتوره در زیر زمین آن ها را دفن کرده است که هنوز افراد از آن خبر ندارند.

آقای اتوره که ملیت فرانسوی گرفته بود، با ارتش این کشور همکاری کرد و هواپیما های نظامی با پیشرانه 16 سیلندری تولید کرد و بعد ها مهندسان آمریکایی به این هواپیما ها کینگ بوگاتی می گفتند.

جنگ جهانی اول که به اتمام رسید، آقای اتوره به شرکت قبلی خود بازگشت با باز سازی 4 اتومبیل بوگاتی تایپ 13، در مسابقات برشیا ایتالیا در سال 1921 شرکت کردند و همچنین این 4 اتومبیل در جایگاه های اول تا چهارم ایستادند.

کار در عرصه های متفاوت

بعد ها اتوره در عرصه های دیگر مانند تولید هواپیما های مسابقه پا نهاد حتی وی تصمیم گرفت تا اولین قطار سریع و سر را برای کشور فرانسه تولید کند. وی توانسته بسیار موفق عمل کند. حتی برند بوگاتی در مسابقات هواپیمایی توانست مقام های بسیار زیادی کسب کند که همگی آن ها نیاز به یک برسی دارد.

سرانجام در 21 اوت یعنی اول شهریور سال 1947 آقای اتوره بوگاتی در گذشت تا فرزند بزرگ آن یعنی ژان بوگاتی مدیریت کارتل بوگاتی را بر عهده بگیرد.

این مرگ در زمان جنگ جهانی دوم باعث شد تا مشکلات شرکت بوگاتی بیشتر شود. جنگ جهانی دوم به تمامی شرکت های دنیا آسیب رساند.

تعطیلی شرکت بوگاتی

بعد ها پسران اتوره مدیریت را به ترتیب به دست گرفتن که هر کدام با وجود مشکلات فراوان نتوانستند از این برند به خوبی مراقبت کنند. سرانجام در سال 1956 شرکت بوگاتی که دارای 47 سال سن بود و تقریبا 7900 دستگاه خودرو تولید کرد بود، تعطیل شد. هیچ کس حاضر به خریداری امتیاز این کمپانی نشد. این شرکت به مدت 7 سال تعطیل بود و در سال 1963 مجدد بازگشایی شد ولی با مشکلات بسیار عظیمی روبه رو شد.

بوگاتی گران ترین ماشین دنیا

مالکیت جدید!

سرانجام بوگاتی یک خریدار پیدا کرد ولی تا پیدا شدن یک خریدار، این شرکت فراز و نشیب های بسیار زیادی داشت و در آخر کمپانی فلوکس واگن که خیلی از شرکت های دنیا را مانند آئودی، لامبورگینی، فراری و…. را خریداری کرده بود، تصمیم گرفت تا شرکت بوگاتی را خریداری کند و با این شرکت اتومبیل های مسابقه تولید کند که چندان سودآور نبود.

در قرن 21 شرکت بوگاتی دچار تغییرات بسیار بزرگی شد وهر از چند سال اتومبیل بسیار جدید رونمایی کرد، هر اتومبیل از اتومبیل قبلی بهتر. حتی نمونه های جدید از اتومبیل بوگاتی ویرون تولید شد که تمامی آن ها به صورت آزمایشی بازسازی شده بودند.

سرانجام در سال 2016 اتومبیل بوگاتی شیرون جایگاه ویرون را گرفته و پرچمدار اتومبیل های شرکت بوگاتی از سال 2016 تاکنون شده است.

این اتومبیل دارای یک پیشرانه 8 لیتری 16 سیلندری می باشد. این اتومبیل دارای 1480 اسب بخار همراه با 1600 نیوتر متر گشتاور می باشد.شیرون می توان در کمتر از 2.4 ثانیه حداکثر سرعت خود را به 100 کیلومتر برساند و همچنین حداکثر سرعت آن 420 کیلومتر بر ساعت می باشد.

آینده بوگاتی

استفن مدیرعامل جدید بوگاتی اطلاعات بسیار زیادی از آینده این اتومبیل منتشر کرده است که حتما این اتفاقات در آینده شما را شگفت زده خواهد کرد. اتومبیل بسیار قدرتمندی قرار است که جایگاه بوگاتی شیرون را بگیرد. حتی عکس های از نمونه ی جدید این اتومبیل منتشر شده است.

سخن پایانی

در آخر باید گفت که کارتل بوگاتی یک کارتل بسیار پیچیده است و با وجود مشکلات فراوان توانست مانند خیلی از شرکت ها دیگر دنیا سرپا بماند. همچنین نشان دهد که این برند قصد ندارد که سقوط کند. امیدوارم این مطلب مفید بوده باشد و شناخت شما از این شرکت خاص بالا رفته باشد.

 

امتیاز خود را ثبت کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا