آیا می دانید که تمام اقدامات و استراتژی های بازاریابی آفلاین را می توان به بازاریابی آنلاین منتقل کرد؟ با وجود این واقعیت که ما دو دنیای موازی را می بینیم، باید هم افزایی ایجاد کرد تا فرصت های تجاری بیشتری را به دست آورد. نحوه انجام آن را در این قاله از نسخه اصلی توضیح می دهیم.
در حال حاضر وقتی از بازاریابی صحبت می کنیم به نظر می رسد که فقط به بازاریابی آنلاین اشاره می کنیم. و هر زمان که از ما در مورد اقدامات بازاریابی سؤال شود، تقریباً ناخودآگاه در مورد وب، شبکههای اجتماعی، محتوا و موقعیتیابی فکر میکنیم.
اما… آیا فقط این نوع بازاریابی وجود دارد؟
پاسخ بدیهی است “نه”، زیرا اگر بله بگوییم، بازاریابی آفلاین و این واقعیت را نادیده می گیریم که به طور فزاینده ای در یک سناریوی همه کانالی قرار داریم. این تمایل همهکانالی مشتریان و مرزهای مبهم بین آنچه آنلاین و آفلاین است، ادغام کمپینها در داخل و خارج از شبکه را به چیزی بیش از یک موضوع توصیه شده برای شرکتها تبدیل کرده است: این به یک نیاز واقعی تبدیل شده است.
کانالهای آفلاین و آنلاین باید به روشی طبیعی ادغام شوند تا مشتریان بتوانند به تجربه واحدی که میخواهند دست یابند و بنابراین بهترین تضمین برای جلب رضایت آنها، حفظ آنها و ترغیب آنها به توصیه ما به خانواده، دوستان و مخاطبین خواهد بود. .
قبل از حرکت به جلو، باید در مورد تعاریف هر دو مفهوم شفاف باشیم. در هر مورد در مورد چه چیزی صحبت می کنیم؟
بازاریابی آفلاین چیست؟
وقتی در مورد بازاریابی آفلاین صحبت می کنیم، در مورد تمام اقداماتی صحبت می کنیم که در یک محیط غیر دیجیتال انجام می شوند. اقدامات سنتی بیشتری که میتوانیم در خیابان، خارج از محیط نمایش ببینیم: سرپناه اتوبوسها، تبلیغات در ویترین مغازهها، نماها، تبلیغات در مطبوعات مکتوب، آگهیها یا، برای مثال، رویدادهای رو در رو.
از بازاریابی آنلاین چه می فهمیم؟
وقتی در مورد بازاریابی اینترنتی (یا آنلاین) صحبت می کنیم، دقیقاً برعکس این معناست، همه چیزهایی که روی صفحه نمایش اتفاق می افتد. آنها همه اقدامات و راهبردهایی هستند که در رسانه ها و کانال های اینترنتی تدوین می شوند.
تغییرات در زمینه دیجیتال سریعتر و کارآمدتر اتفاق می افتد تا تکنیک ها و ابزارهای بهتری در اختیار ما قرار دهد. و این است که فناوریهای جدید و هوش مصنوعی فرصتهای طلایی را به ما ارائه میدهند که نمیتوانیم از دست بدهیم تا به مخاطبان هدف خود برسیم و فرصتهای تجاری را افزایش دهیم.
تفاوت بین بازاریابی آفلاین و آنلاین
برای برشمردن برخی از تفاوتها بین بازاریابی آفلاین و آنلاین، فکر کنید که دیجیتال با موارد زیر مشخص میشود:
- توانایی بیشتر برای کنترل و بهینه سازی کمپین ها: ما می توانیم داده های دقیق را در زمان واقعی تجزیه و تحلیل کنیم.
این اجازه می دهد تا داده های مربوط به تبدیل های فروش را جمع آوری کنید و روند خرید مخاطبین را نظارت کنید.
این امکان تقسیم بندی بسیار خاص را فراهم می کند تا کمپین های بازاریابی ما به کسانی که ممکن است علاقه مند هستند برسد. در همین راستا پیشنهاد میکنم مقاله 10 مولفه اصلی برای یک کمپین بازاریابی موفق را مطالعه نمایید. - هزینه های مقرون به صرفه تر: اقدامات بازاریابی آفلاین که می توانیم در کانال های سنتی مانند تلویزیون، رادیو یا مطبوعات استفاده کنیم گران تر هستند.
چه زمانی تغییر لازم است؟
اگر شرکت شما دارای بخش آنلاین است، یعنی محصولات یا خدمات را از طریق وب سایت و شبکه های اجتماعی خود به فروش می رساند و همچنین دارای تاسیسات فیزیکی است، اقداماتی وجود دارد که می توان آنها را ترکیب کرد تا نتایج را در سطح کلی افزایش دهد. زمان آن فرا رسیده است که در فعالیت های تبلیغاتی آنلاین و آفلاین خود تجدید نظر کنید تا بیشترین بهره را از آن ببرید.
در بسیاری از مواقع، تلاشهایی را که به بازاریابی آنلاین اختصاص میدهیم و تلاشهایی که به سمت بازاریابی آفلاین اختصاص میدهیم تقسیم میکنیم، که منجر به ناهماهنگی یا قطع کامل ارتباط بین یک منطقه و منطقه دیگر میشود. این امر نه تنها می تواند باعث سردرگمی آن دسته از مخاطبینی شود که از وجود فروشگاه فیزیکی و فروشگاه اینترنتی اطلاع دارند، بلکه می تواند باعث ایجاد مشکل در ارتباط و تصویر برند شود.
اهمیت ترکیب آفلاین با آنلاین
اگرچه درست است که بازاریابی آنلاین به ضرر آفلاین رشد کرده است، اما نباید این موضوع را کنار گذاشت.
زمان آن فرا رسیده است که یک قدم به جلو برداریم و بدانیم چگونه از استراتژی های آنلاین و آفلاین برای چند برابر کردن تبدیل ها و رشد پایگاه داده خود استفاده کنیم. ایده آل این است که یک استراتژی جهانی ایجاد کنیم، به طوری که کمپین های ما تقویت شوند و در نتیجه، اثربخشی آنها افزایش یابد.
در اینجا می توان مفهومی مانند بازاریابی ترکیبی را معرفی کرد. یک مفهوم جهانی از بازاریابی، به عنوان تمام آن اقداماتی که بر ایجاد نوعی کنش و/یا واکنش در مصرفکننده، از طریق ترکیب تکنیکهای بازاریابی دیجیتال با استراتژیهای سنتی یا آفلاین به روشی متعادل، بدون برجستهتر شدن بیش از حد، تمرکز دارد.
دستورالعمل هایی برای دستیابی به یک ترکیب خوب بین بازاریابی آنلاین و آفلاین
بازاریابی ترکیبی تنها شامل ترکیب اقدامات تبلیغاتی در اینترنت و آفلاین نیست، بلکه در انجام آن به روشی طبیعی و همیشه به دنبال این است که همه استراتژی های اجرا شده مکمل یکدیگر باشند و از یک جهت پیروی کنند.
برای دستیابی به این هدف، یک استراتژی بازاریابی ترکیبی خوب باید با پارامترهای زیر کنترل شود:
1. اهداف را خیلی واضح تعریف کنید.
ما باید در مورد اینکه کسب و کار ما شامل چه چیزی است و به کجا میخواهیم برویم، کاملاً روشن باشیم و از آن نقطه یک استراتژی بازاریابی قوی تعریف کنیم که تضادهایی در مصرفکننده ایجاد نکند. برای تکمیل این نکته می توانید این الگو را دانلود کنید تا طرح بازاریابی آنلاین خود را ایجاد کنید.
2. چهار “P” بازاریابی سنتی را با بازاریابی آنلاین ترکیب کنید
چهار “P” کلاسیک بازاریابی آفلاین (محصول، قیمت، تبلیغ و نقطه فروش) باید مواردی را اضافه کنیم که بیشتر در بازاریابی دیجیتال معمول هستند (پیش بینی، شخصی سازی، همتا به همتا یا تبادل اطلاعات بین مصرف کنندگان و مشارکت).
محصول=Product | قیمت=Price | تبلیغ=Propaganda | نقطه فروش=Point of sale
3. رسانه ها را بشناسید و به طور کامل ارزیابی کنید
هنگامی که مصرف کننده ایده آل ما تجزیه و تحلیل و نمایه شد، لازم است رسانه های آنلاین و آفلاین مختلفی را که می توان استفاده کرد، ارزیابی کرد تا آنهایی را انتخاب کنیم که واقعاً برای استراتژی بازاریابی ما در خدمت ما هستند.
4. کمپین ها را تکرار نکنید، بلکه آنها را تطبیق دهید
مهم است که از هر رسانه استفاده کنید و از قالب های هر ابزار استفاده کنید. به عنوان مثال، محیط دیجیتال به نفع استفاده از محتوای سمعی و بصری است که بیشتر به اشتراک گذاری دعوت می کند. این را در ادامه مقاله با چند نمونه از اقدامات خواهیم دید.
5. تعاملات آنلاین را به اقدامات آفلاین تبدیل کنید
برای این کار لازم است با اقداماتی مانند: ارائه اطلاعات انحصاری به کاربران در وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی به منظور مراجعه آنها به مراکز فروش فیزیکی، ارائه پیش نمایش برخی از محصولات در اینترنت یا استفاده از امکانات، دعوت به عمل را تشویق کرد. (امکانات تبلیغاتی موقعیت جغرافیایی)
و از اهمیت این فعل و انفعالات و امکان تبدیل، می خواهیم نحوه تولید رکوردها را از طریق مفهوم مرزبندی بازاریابی توضیح دهیم. با آن شما یاد خواهید گرفت که از ترافیکی که در وب سایت خود دریافت می کنید به سمت دارایی های یک شرکت، چه آنلاین و چه فیزیکی، برای ایجاد ثبت نام (یا فرصت های تجاری) استفاده کنید. اگر به این مفهوم علاقه مند هستید، به خواندن ادامه دهید.
با بازاریابی آفلاین از کجا سرنخ می گیرید؟
دریافت سرنخ، بدون شک، یکی از بخشهای ضروری برای ادامه رونق کسبوکار است، زیرا این تماسها مبنایی برای اجرای هر نوع استراتژی خواهند بود. از این رو، گرفتن سرنخ یکی از اصلی ترین اقداماتی است که شرکت ها در نظر دارند.
اما واقعاً لید چیست؟
گفته می شود زمانی که کاربر اطلاعات خود را از طریق فرم تماس در اختیار ما قرار می دهد، سرنخ یا سابقه داریم. درست در آن لحظه کاربر به یک مخاطب تبدیل می شود.
با کمی عمیقتر شدن موضوع، ضبط رکورد به عنوان تمام اقداماتی (چه آنلاین و چه آفلاین) که بر روی تولید رکوردها و بنابراین، یک پایگاه داده متمرکز هستند درک میشود.
حداقل باید ایمیل و پذیرش سیاست حفظ حریم خصوصی را داشته باشیم. همچنین، به این فکر کنید که علاقه مند به گرفتن چه داده هایی از سوابق خود هستید، در صورتی که بعداً بخواهید آنها را با زنجیره های ایمیل تحت تأثیر قرار دهید. در آن زمان است که آنها را برای سفارشی کردن این رشته ها واقعاً مفید خواهید یافت.
تا اینجا همه چیز مشخص است، اما … چگونه می توانم یک کاربر را وادار کنم که اطلاعات خود را به من بدهد؟ پاسخ این است که محتوای رایگان مورد علاقه کاربران خود را ارائه دهید. هیچ نوع محتوایی مفید نیست، زیرا باید با علایق شخصیت خریدار شما هماهنگ باشد.
اما… و آیا از صفر شروع کنم؟ خوب نه، این یک اشتباه خواهد بود.
یکی از بزرگترین ترسهای شرکتهای غیردیجیتال در هنگام فکر کردن به اقدامات بازاریابی آنلاین خود این است که باور کنند باید همه محتوا را از ابتدا ایجاد کنند. در واقع، آنها میتوانند از پتانسیل بزرگ همه چیز آفلاین که سالها روی آن کار کردهاند، استفاده کنند. حتماً در روزنامه یا مجله چاپی ظاهر شده اید که برای اعلام کاتالوگ جدید خود کوپن تخفیف تهیه کرده اید یا بروشورهایی توزیع کرده اید. به هر حال، شما می توانید استراتژی های بازاریابی آفلاین خود را بازیافت کنید تا آنها را به صورت آنلاین اعمال کنید و همه چیز را برای خود آسان تر کنید.
نمونه هایی از بازاریابی آفلاین با اقدامات قابل تبدیل
مواقعی وجود دارد که باید استراتژی آفلاین و آنلاین را برای اعلام اخبار شرکت یکپارچه کنید، چیزی که با طراحی کمپین های مبتکرانه می توان آن را به روشی بدیع تبلیغ کرد. این موارد جدید می توانند عبارتند از:
- معرفی محصولات، کاتالوگ های جدید
- گسترش خدمات
- افتتاحیه محل
- شرکت در نمایشگاه ها یا کنگره ها
- راه اندازی دوره ها یا آموزش
- تبلیغات فصلی
- روزهای بدون مالیات بر ارزش افزوده در فروش آفلاین / هزینه ارسال رایگان در فروش آنلاین
- راه اندازی مسابقات، قرعه کشی و …
در اینجا چند نمونه از اقدامات بازاریابی آفلاین قابل تبدیل به بازاریابی آنلاین یا با تأثیر بر آن آورده شده است. آنها شما را شگفت زده خواهند کرد!
1. بازیافت محتوای آفلاین برای آنلاین
یکی از رایج ترین اشتباهات این است که فکر کنید محتوای با کیفیتی که در یک رسانه آفلاین دارید نمی تواند به صورت آنلاین کار کند. به احتمال زیاد قالبهایی وجود دارند که سازگار نیستند، اما اگر محتوا خوب است و کاملاً با علایق مخاطبان هدف شما مطابقت دارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که محتوا را بازیافت کنید.
اگر سالها روی کاغذ کار کردهاید، هیچ اقدامی با تلاش کمهزینهتر و مؤثرتر از دیجیتالی کردن آن مطالب وجود ندارد. بروشورهای چاپی؟ آنها را به کتاب های الکترونیکی، پست های وبلاگ یا حتی وبینار تبدیل کنید!
تجربه بسیار جالبی که مبتنی بر این تکنیک است، تجربهای است که Josep Capmany، رئیس دامپزشکان و کلینیکهای Advance at Affinity، در فصل 11 از پادکست رهبران بازاریابی به ما میگوید.
برخی از ایدهها برای فرمتهای آنلاین میتوانند عبارتند از: کتابهای الکترونیکی/راهنماها، آزمون/آزمون آنلاین (در صورتی که کاربر میخواهد نتیجه را بداند، دادهها را درخواست میکنید)…
2. بیلبوردهای تکان دهنده
از آنجایی که بازاریابی عصبی و هوشمندی برخی از برندها منجر به ایجاد کمپین های آفلاین بسیار چشمگیر شده است، بازاریابی آنلاین آنها را جمع آوری کرده است.
یکی از راههای ایجاد این کمپینها و تأثیرگذاری هم به صورت آفلاین و هم آنلاین، از طریق بیلبوردها یا خیمههای تبلیغاتی است که در خیابان نمایش داده میشوند.
زمانی که پیام این بیلبوردها بسیار اصلی باشد، در شبکه های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته می شود و می تواند در فضای مجازی منتشر شود. در این مورد، مهم است که بازتابی را که پوستر نتفلیکس برای اعلام سریال Narcos با پیام «اوه، کریسمس سفید» داشت، به خاطر بسپارید. تبلیغات مخرب که به دنبال تأثیرگذاری بر مخاطب هدف به شیوهای شگفتانگیز و به راحتی قابل حفظ است، که به عنوان «تبلیغات چریکی» نیز شناخته میشود.
اگرچه رسیدن به آن سطح تأثیر دشوار است، اما ایجاد مکالماتی که بتواند با استفاده از برخی منابع، بازاریابی آفلاین و آنلاین را به هم متصل کند، مهم است:
- از گرایشها و موضوعات داغ و داغ استفاده کنید.
- لحظات خاصی را در نظر بگیرید، مانند کمپین های تبلیغاتی که برای حمایت از صنعت مهمان نوازی در طول همه گیری همه گیر انجام شده است.
- دانستن اینکه چگونه ارزش های برند را با کپی های مبتکرانه ای که می توان هم به صورت آنلاین (از طریق قطعات سمعی و بصری) و هم آفلاین (با ادبیات چاپی) نشان داد، مرتبط کرد.
به این ترتیب، حداقل، آنها را وادار می کنیم که در مورد برند شما صحبت کنند.
3. مزایای قابل بازخرید در وب یا شبکه های اجتماعی
با ایجاد آگهیها، میتوانیم صندوق پستی کلاسیک را در آن نقاط محلی که آخرین سفارشهای آنلاین را در آنجا تحویل میدهیم، انجام دهیم. در این آگهیها میتوانیم کوپنهایی را با کد تخفیف تحویل دهیم که میتوان آنها را در زمان خرید از طریق وب بازخرید کرد یا شما را به شرکت در قرعهکشی فعال در شبکههای اجتماعی دعوت کرد. در مورد دوم، جایزه قرعه کشی باید به اندازه کافی جذاب باشد تا مشتریان بتوانند در آن شرکت کنند و مهمتر از همه، باید به محصولات و/یا خدماتی که ارائه می کنید مربوط باشد.
4. کنفرانس های خود را به صورت ویدئویی ضبط کنید
از گفتگوها یا دوره ها استفاده کنید تا پس از ویرایش دلپذیر و جذاب، بتوانید آن را در وبلاگ شرکتی یا شبکه های اجتماعی منتشر کنید.
این قالب در حال حاضر با ظاهر اصطلاح «وبینار» رایجتر است، که در آن محتوای موقت برای پخش آنلاین (با ضبط بعدی آن) آماده میشود، اما محتوای با کیفیتی را که ممکن است از گذشته داشته باشید برای ارائه آن هدر ندهید. نگاه دوم زندگی آنلاین البته اگر آنچه در آن دارید همچنان معتبر است.
5. آیا به تغییر نام تجاری فکر کرده اید؟
هرچقدر هم که یک تغییر کوچک در برند که مستلزم سرمایه گذاری پولی و همچنین مشارکت تیم خلاق و طراحی باشد، می تواند افکار عمومی را تکان دهد و توجه آنها را برانگیزد.
اگر برند شما نیاز به تجدید دارد و به فکر استفاده از این لحظه انتقال برای انجام آن هستید، ممکن است فرصت خوبی باشد. شما مخاطبان وفادار را جذب خواهید کرد تا با شما ادامه دهند و همچنین می توانید مخاطبان جدیدی را جذب کنید. شما از اقدامات تغییر نام تجاری فیزیکی استفاده می کنید که امکان انتقال بسیار گرافیکی را در شبکیه و حافظه مخاطبان شما فراهم می کند، همراه با اقدامات آنلاین که به آنها امکان می دهد به سرعت برند را با این تصویر مرتبط کنند و در نتیجه آنها را آنلاین کنند.
ورودی دارایی ها برای جذب ثبت نام
هنگامی که در مورد اینکه چه چیزی را باید ارائه دهید و در چه قالبی مشخص بودید، سؤال بعدی این است که چگونه می توانم به خریدار خود آگاه کنم که آن دارایی ها را برای ارائه دارم.
برای دستیابی به پوشش بیشتر و بهبود کارایی، میخواهیم اقداماتی را به صورت آنلاین و آفلاین اجرا کنیم. آیا آنها را می بینیم؟
از ترافیک آنلاین خود استفاده کنید
بیایید با صحبت در مورد آنچه که باید آنلاین انجام دهیم شروع کنیم.
اولین چیز این است که از ترافیک آنلاینی که در وب سایت خود دارید برای کمک به ثبت نام استفاده کنید. برای انجام این کار، باید فهرستی از تمام دارایی های آنلاینی که دارید تهیه کنید، بنابراین مشخص می شود که کجا می توانید اطلاعات را منتشر کنید. ما با دارایی های آنلاین به وب سایت، وبلاگ، شبکه های اجتماعی، روابط با همکاران در بخش … اشاره می کنیم.
هنگامی که تشخیص دادید از چه دارایی هایی می توانید برای ارائه محتوای خود استفاده کنید، شروع به ارائه آن از طریق دعوت به اقدام جذاب کنید. یعنی یک دکمه را در قالب تصویر قرار دهید (جایی که محتوایی که ارائه می دهید پیش نمایش است) و آن را در صفحه فرود قرار دهید که در آن به کاربر این امکان را می دهید که در ازای محتوا، فرمی را پر کند.
برای ترویج این اقدامات، می توانید این سه نکته را دنبال کنید:
- از پتانسیل صفحات وب خود نهایت استفاده را ببرید: آن را در صفحه اصلی وب سایت شرکتی، در نوار کناری وبلاگ و در مقالاتی که بیشترین بازدید را دارند قرار دهید (در یک وبلاگ همیشه محتوای آموزشی در آن بیشتر است. تراز شده)، پنجره های پاپ آپ خروجی را در صفحات وب و غیره قرار دهید.
- چندین پست در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید تا آن را نیز منتشر کنید (اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و غیره). آنها به شما کمک می کنند تا دسترسی بیشتری داشته باشید.
- محتوا را با هر یک از کانال ها به گونه ای تطبیق دهید که تا حد امکان در یک راستا قرار گیرند. به عنوان مثال، ارائه محتوای آموزشی در صفحات وب که در آن برای مدت زمان طولانی تری نگهداری می شود منطقی تر است، در حالی که اقداماتی مانند قرعه کشی و کوپن های تخفیف برای افشای بیشتر در شبکه های اجتماعی امکان پذیر است.
چگونه ترافیک خود را از کانال های آفلاین به کانال های آنلاین هدایت کنید
با همه افرادی که از فروشگاه(های) شما بازدید می کنند، اما نباید داده های آنها از طریق ایمیل روی آنها تأثیر بگذارد، چه اتفاقی می افتد؟ ایده آل این است که آنها را به دنیای آنلاین هدایت کنید تا داده های خود را در آنجا ثبت کنند.
همانطور که به شما گفتم، می توان اقداماتی را انجام داد تا تلاش ها در قسمت آفلاین در قسمت آنلاین کامل شود. در این مورد، ما در مورد تکنیکهای بازاریابی ورودی آفلاین صحبت خواهیم کرد که به دنبال تبدیل مخاطبان آفلاین ما به آنلاین هستند و در دراز مدت میتوان با تکنیکهای بازاریابی ورودی آنلاین خالص با آنها برخورد کرد. به عنوان مثال، برخی از اقداماتی که می توانید در فروشگاه فیزیکی خود برای به دست آوردن اطلاعات مشتری آنلاین انجام دهید، به شرح زیر است:
- قرار دادن تبلت با صفحات فرود دانلود محتوا.
- وای فای ارائه دهید تا مجبور شوند ثبت نام کنند و داده های خود را بگذارند.
- بیتهای (URLهای کوتاه شده) را در بلیطهای خرید قرار دهید که به صفحه فرود برای دانلود محتوا منتهی میشوند.
- برای دسترسی به تبلیغات ویژه، کدهای QR را در نقاط فروش قرار دهید.
- از هر کمپین آفلاین (مثلاً یک آلبوم) استفاده کنید تا کمی هم در آن گنجانده شود: اگر موقتی است، می تواند از یک قرعه کشی یا محتوای آموزشی باشد.
چگونه با HubSpot سرنخ های تجاری را جذب کنیم: مثال ها
با تمام اقداماتی که ما در مورد آنها اظهار نظر کرده ایم، می توانید ببینید که چگونه حرکت کاربران ما بین بازاریابی آفلاین و آنلاین چیزی است که متوقف نمی شود. در این موارد، ما در مورد یک جریان چند کاناله صحبت می کنیم که بین هر دو طیف جریان دارد و با آن مفهوم O2O (آنلاین به آفلاین و بالعکس) متولد می شود.
O2O به چه معناست؟
زمانی به O2O اشاره میکنیم که بفهمیم کاربران/مشتریان ما میتوانند با شرکت و محصول در محیطی که شامل هر دو سطح، آفلاین و آنلاین، از کانالهای مختلف است، تعامل داشته باشند: فروشگاه فیزیکی، تجارت الکترونیک، کل شبکه. شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و غیره)، ایمیل یا حتی تلفن خدمات مشتری.
چگونه با O2O کار کنیم تا از هر دو سطح ارتباط استفاده کنیم؟
وقتی با فروش O2O سر و کار داریم به این دلیل است که واقعیت پیچیده کاربران خود را درک کرده ایم و این مسیر خطی یا منحصر به فرد نیست. نمونه ای از این چهارراه می تواند به عنوان مثال:
فروش اینترنتی است که در آن امکان تحویل کالا از فروشگاه فیزیکی را به شما ارائه می دهیم. در مقابل، ما به شما تخفیف در قیمت نهایی ارائه می دهیم.
در زمان جمع آوری:
ما می توانیم محصول را بدون واسطه دیگر تحویل دهیم. خدمات تحویل خوب، توجه به جزئیات و سرعت.
یا پا را فراتر گذاشته و سعی کنید محصولات دیگری را به او آموزش دهید. با دسترسی به فروشگاه فیزیکی، می توانید تجربه حسی بیشتری را انتخاب کنید، روی UX مشتری در فروشگاه کار کنید، آنها را وادار کنید زمان بیشتری را در آن صرف کنند، نه فقط آن را انتخاب کنند، و وفاداری به برند ایجاد کنید.
فروش آفلاینی که در آن در زمان پرداخت ارائه می کنیم:
تخفیف برای خریدهای آنلاین بعدی شما.
در صورت ثبت نام در برنامه فروشگاه، تخفیف در حال حاضر (ما داده های شما را به عنوان سرنخ جدید دریافت می کنیم).
وفاداری با یک برنامه امتیاز اگر قبلاً برنامه را دانلود کرده اید و سابقه خرید شما در آن منعکس شده است. این چیزی است که به ما امکان می دهد ارتباطاتی را که در آینده با آنها انجام خواهیم داد، شخصی سازی و نمایه کنیم.
نسخه ی نمایشی محصولی که در آن از طریق تماس ویدیویی یا ایمیل برای پیگیری بعدی درخواست می کنیم که برای آن به اطلاعات تماس شخصی شما نیاز داریم.
همانطور که می بینید، تعداد زیادی از اقدامات، چه آنلاین و چه آفلاین، برای بهبود نسبت ثبت نام وجود دارد.
ایده آل این است که انواع مختلف اقدامات ترکیبی را آزمایش کنید و تجزیه و تحلیل کنید که کدام عمل بهترین نتایج را گزارش می دهد و به طور خاص، ببینید کدام عمل بیشترین رکورد را دریافت می کند. به این ترتیب شما خواهید دید که چه محتوایی بهتر عمل می کند و کدام کانال پخش به بهترین وجه به مخاطبان هدف شما می رسد.
اما فقط در یک تحلیل اولیه باقی نمانید. توصیه من این است که به تحلیل خود ادامه دهید و ببینید که آن پایگاه داده در آینده چگونه پاسخ می دهد، یعنی کیفیت رکوردهای به دست آمده را نیز بسنجید. به عنوان مثال، ممکن است که برای یک کوپن تخفیف، بازپرداخت ایمیل بیشتر از پایگاه داده دانلود کتاب الکترونیکی باشد. در مواجهه با این موضوع، بهترین تصمیمی که می توانید بگیرید این است که همیشه کیفیت را بر کمیت اولویت دهید.
با توجه به تمام این مراحل، جالب است که مراحل بعدی را در نظر بگیریم، یعنی حالا که من شروع به داشتن یک پایگاه داده قوی کردم، با این رکوردها چه کار کنم؟
قبلاً به شما گفتهام که مهم است که آنها را پرورش دهید تا در فرآیند خرید به پیشرفت خود ادامه دهند یا در صورتی که قبلاً مشتری هستند، آنها را حفظ کنید.
برخی از سوالات مهم در خصوص بازاریابی آفلاین و آنلاین
بازاریابی آنلاین بهتر است یا آفلاین؟
در هر صورت، این بستگی به محصول یا خدماتی دارد که ارائه میدهید و شخصیت خریدار شما کجاست. همانطور که در این مقاله به آن پرداختیم، یک استراتژی خوب، ترکیب هر دو برای به دست آوردن بهترین نتیجه از هر یک خواهد بود.
معنی کلمه آفلاین در بازاریابی چیست؟
در بازاریابی ما این مفهوم را به عنوان “آفلاین” ترجمه می کنیم. این بدان معناست که بدون نیاز به اتصال به اینترنت یا شبکه داده دیگری، این اتفاق می افتد.
استراتژی های بازاریابی آفلاین چیست؟
بازاریابی آفلاین با اقدامات بسیاری پشتیبانی می شود که می توانید برای رسیدن به اهداف خود انجام دهید. به چند مورد اشاره می کنیم: رسانه های جمعی با تأثیر بر تلویزیون، مطبوعات مکتوب یا رادیو، تبلیغاتی که معمولاً «صندوق پستی» نامیده می شود، حمایت مالی و حضور در رویدادهای چهره به چهره، تبلیغات چریکی. از خیابان و در نهایت هرگونه حمایت فیزیکی از آگهیها تا بنرهای روی داربست.
مزایای تبلیغات آنلاین و آفلاین چیست؟
اگرچه در حال حاضر هر دو تبلیغات مکمل یکدیگر برای دستیابی به نتایج و مزایای بهتر هستند، میتوان گفت که تبلیغات آنلاین سناریوی بسیار گستردهتری را برای «بازی» با قالبها و کانالهای ارتباطی مختلف ارائه میدهد. در حالی که تبلیغات آفلاین از نظر تجربه حسی برنده است. طیف وسیعی از امکانات و UX سنتی تر و ملموس تر.
مزایای بازاریابی آفلاین چیست؟
بازاریابی آفلاین مزایایی مانند نزدیکی، ارتباط فیزیکی و ملموس، امکان ایجاد روابط شبکه ای شخصی بیشتر با مشتریان و تامین کنندگان و روش های مختلف توزیع از طریق کانال های فیزیکی را ارائه می دهد.
تبلیغات آفلاین چگونه کار می کند؟
تبلیغات آفلاین از طریق روش های سنتی مانند رسانه های چاپی و همه فرمت های فیزیکی انجام می شود.
بازاریابی آفلاین چقدر موثر است؟
بازاریابی آفلاین همچنان تأثیر زیادی بر زندگی، تصمیمات و اقدامات تجاری ما دارد، زیرا ما به نسبت طولانیتر از آنلاین با آن زندگی میکنیم و سنت بازاریابی ما هنوز به شدت از آن نشأت میگیرد. اثربخشی اقدامات شما همیشه به آنچه ارائه می دهید و مخاطبان هدف شما بستگی دارد. درک نیازهای آنها و اینکه کجا هستند برای تعیین اثربخشی کمپین های شما کلید خواهد بود.
آیا بازاریابی آفلاین امروز مرتبط است؟
البته. اگرچه حمایت از خود در بازاریابی آفلاین به تنهایی می تواند کار پیچیده تری باشد، بنابراین توصیه می کنیم هر دو استراتژی را با هم ترکیب کنید. بسیاری از اقدامات بازاریابی آفلاین با تأثیر بالا وجود دارد که هنوز در سال 2022 مرتبط هستند.
فعالیت های آفلاین چیست؟
آنها همه آن اقداماتی هستند که در یک محیط غیر دیجیتالی انجام می شوند.
فروشگاه آفلاین چیست؟
فروشگاه آفلاین به هر موسسه فیزیکی گفته می شود که در آن می توانید محصولاتی را خریداری کنید.
کانال های آفلاین کدامند؟
میتوانیم کانالهای آفلاین، رسانههای جمعی و هرگونه پشتیبانی فیزیکی را در نظر بگیریم.
چگونه بازاریابی آفلاین را دنبال می کنید؟
مانند هر پروژه بازاریابی، اهداف و KPIها (شاخص های کلیدی عملکرد) باید تنظیم شوند که به ما امکان می دهد این نظارت را انجام دهیم. به عنوان مثال، پس از یک کمپین بر روی یک محصول خاص، با تاثیر در رسانه ها، به مدت x ماه، میزان فروش را در مقایسه با عدم انجام کاری قبل از آن افزایش خواهیم داد. از آنجا نقطه شروعی از جنبههایی که میخواهیم دنبال کنیم، اندازهگیری و تجزیه و تحلیل میکنیم و تصمیم میگیریم در کدام کمپینهای جدید سرمایهگذاری کنیم.
ابزارهای تبلیغات آفلاین چیست؟
برخی از آنها عبارتند از: تبلیغات در تلویزیون یا روزنامه ها، بنرهای رادیویی، آگهی ها، بنرهای بزرگ روی داربست، ویترین مغازه ها یا رول آپ ها.
چه تفاوت هایی بین مصرف کننده دیجیتال و مصرف کننده سنتی وجود دارد؟
یک مصرف کننده سنتی با انجام اقدامات تجاری فقط در فروشگاه ها یا خدمات فیزیکی مشخص می شود و توسط آن تأثیرات تبلیغاتی که در چاپ دریافت کرده اند هدایت می شود.
به نوبه خود، مصرف کننده دیجیتال محیط خود را به عنوان یک شبکه بسیار گسترده تر درک می کند که در آن فروشگاه فیزیکی یا خدمات بخشی از سناریوی خرید آنها است، اما در عین حال به امکانات بی نهایت فضاهای آنلاین نیز فکر می کند. در این مورد دوم، تأثیرات تبلیغاتی که این مصرفکننده دریافت میکند نیز کاملتر خواهد بود و مطمئناً واقعیتهای بیشتری را در خود جای میدهد و خاموش و روشن را ترکیب میکند. اگرچه تمرکز آن بیشتر آنلاین خواهد بود.
چه تفاوتی بین فروشگاه آنلاین و آفلاین پیدا می کنید؟
تفاوت اصلی ملموس بودن کالاها و خدمات آفلاین خواهد بود. به این، یک UX کاملا متفاوت اضافه می کنیم. اقداماتی که باید انجام دهیم تا مشتریان ما احساس کنند با برند مرتبط هستند، کاملاً متفاوت است. اگر به مثال ساده خرده فروشی فکر کنیم: در یک فروشگاه آنلاین نمی توانید لباس را امتحان کنید، بنابراین باید تجربه خوبی را با عکس ها، اندازه گیری ها، مراجع بصری و غیره به کاربر ارائه دهید. در مقابل. در یک فروشگاه آفلاین، میتوانید هر کاری را که صرفاً فیزیکی است انجام دهید، از لمس پارچهها، امتحان کردن لباسها و حتی دیدن اینکه نور یا حرکت چگونه به شما میآید.
آیا می توانید دیجیتال مارکتینگ را به صورت آفلاین انجام دهید؟
بله، میتوانید برخی از اقدامات آنلاین را با اقدامات آفلاین تطبیق دهید و از هر دو کانال بهترین بهره را ببرید.
برنامه ریزی رسانه آفلاین چیست؟
برنامه ریزی رسانه آفلاین حوزه ای از تبلیغات آفلاین است که هنوز هم در جامعه ما وزن زیادی دارد و تاثیر زیادی دارد. ما در مورد وظایف برنامه ریزی یا موقعیت یک برنامه ریز رسانه به عنوان شخصی صحبت می کنیم که معمولاً در آژانس های تبلیغاتی کار می کند و وقف ایجاد کمپین های بزرگی است که در رسانه های سنتی (تلویزیون، چاپ یا رادیو) نور روز را خواهند دید.
برنامهریزی رسانهای که بسیار سادهسازی میشود، این است که چه کسی تصمیم میگیرد که یک تبلیغ خاص، در یک کانال تلویزیونی خاص و در یک زمان خاص را ببینید.
دیجیتال مارکتینگ چیست و چگونه کار می کند؟
دیجیتال مارکتینگ (یا بازاریابی آنلاین) شامل تمام آن اقدامات و تبلیغات یا استراتژی های تجاری است که در رسانه ها و کانال های اینترنتی اجرا می شوند.
بیشتر بخوانید:
خرید آنلاین یا خرید اینترنتی چیست و چگونه کار می کند؟
نحوه ایجاد محتوا برای تجارت الکترونیک در سال 2022
نوشتههای مرتبط
مشاور فروش کیست و چه ویژگی هایی دارد؟
ایده خورشیدی که غروب کرد!
مشاور تبلیغات و تهیه استراتژی های تبلیغاتی با مشتریان