nokia

ایده خورشیدی که غروب کرد!

ایده خورشیدی که غروب کرد!روزی در جهان تکنولوژی برندی نشان یک کشور بود و

امروزه کمتر شخصی از آن اسم می‌برد.
نوکیا یا فنلاند؟
ظهور تکنولوژی مخابراتی باعث شد یک هلدینگ بزرگ تک ملیتی تبدیل به یک ابر شرکت

چند ملیتی گردد و زمانی فرا رسید که همگان آن را آرزو داشتند.  این ظهور یک برند جهانی بود.
فنلاند در شمالی ترین نقطه‌ی اروپا و با جمعیت امروزی حدود ۵ میلیون نفر در سال ۱۸۶۵ و آنهم

در زمانی که شوروی سابق آن را تحت استعمار داشت ، شاهد تولد نوکیا بود .

برندی که با تبدیل چوب به کاغذ شناخته شد و بعد ها با محصولاتی همچون تایر ، دوچرخه ، کفش ، و چند محصول دیگر بر سر زبان ها افتاد. ظهور مخابرات نوکیا را به سمت خودش آورد ، اتفاق جدیدی که در دنیای تکنولوژی سبب برندینگ

نوکیا و شناخت شدن جهانی آن شد.
یک اتفاق تازه ، یک تصمیم درست و قدرت ریسک شرکتی غیر الکترونیکی ، سبب پیدایش برند

نوکیا شد که در عرصه مخابرات روزی در جهان حرفی برای گفتن داشت و همچنان رکورد پر فروش ترین

گوشی تاریخ در دنیا متعلق به شرکت نوکیا و مدل ۱۱۰۰ آن است.

ایده اولیه و ظهور در عرصه

ایده ، بزرگترین امتیاز نوکیا بود. همانطور که تولیدات هر محصولی برای دیده شدن نیاز به ایده‌ای تازه دارد،

نوکیا نیز از این قانون تبعیت کرد و با قراردادن یک چراغ قوه در یک گوشی ساده ، با یک فروش تاریخی در این صنعت مواجه شد که همچنان رکورد آن نزد نوکیا امانت مانده است.
اما دقیقا مشکل و علت شکست نوکیا نیز همین است.

آیفون سیبی از بهشت

زمانی که استیو جابز یک مبتکر شکست خورده در پی برگشتن به شرکت اپل بود ، توانست با طراحی و

ساخت گوشی هوشمند ، نبض بازار را در دست بگیرد. مردم چیزی فراتر از یک چراغ قوه در گوشی های

آیفون دیدند. هرچند که ظهور تاچ در انحصار آیفون نیست ، اما رابط کاربری و مالتی تاچ بودن ، ایده‌ی اپل بود و

توانست تحولی بزرگ در صنعتی گوشی های مخابراتی ایجاد نماید . جالب این است که نوکیا پیشتر به دنیای

وب متصل گردیده بود اما نبود ایده ای بزرگ تر از چراغ قوه عامل غروب این خورشید بزرگ اروپایی شد.
یکی از بزرگترین اشتباهات تاریخی نوکیا دامن زدن به تولیدات ارزان قیمت بود ، جوری که امروزه نیز با دیدن یک

گوشی ساده در دست اشخاص ، برند نوکیا در ذهنمان نقش می‌بندد.
شرکت فنلاندی همزمان با عصر مخابراتی ، تکنولوژی خود را از صنایع دیگر به سمت تولیدات مربوطه آورد و موفق بود اما امروز تنها یادی از آن باقیست.
علل های متعددی عامل سقوط نوکیا شد ، نظریه های زیادی همچون متعصب بودن به رابط کاربری آن در زمان قبل از ورودش به اندروید با نرم افزار سیمبین و پیشتر جاوا اشاره گردیده است ، بعضی ها سرعت کم تغییرات به روز شدن آن را بیان می‌کنند و بعضی دیگر پیروی از امکانات غیر اصولی مانند استفاده از لنز های حرفه ای در گوشی های خود عنوان می‌نمایند.

ایده های ثانویه

همانطور که نقش اولیه یک ایده ی پخته و سازنده برای تحقق برندینگ مهم است ، از ایده های ثانویه نیز نباید غافل شد. همینطور نوگرایی ، پرداختن و تامین نیازهای مشتری ، آینده نگری ، هدفمند بودن بر اساس پیشرفت صنفی ، داشتن یک پلن دقیق از چهارچوب کاری و مواردی این چنینی برای بقا و مقابله با رقبا الزامی است .
اگرچه هم زمان ورود نوکیا ، اسمی از سامسونگ نبود ، اما معجزه رود هان ، سبب پیدایش رقیب قدرتمندی همچون سامسونگ بود . مدیریت آینده نگری لی کان هی و سرمایه گذاری بزرگ او برای کسب تحقیقات و ایده های نو سبب توسعه ، پیشرفت و تبدیل شدن سامسونگ به یک ابر شرکت جهانی شد که امروز شاهد حضور پر قدرت محصولات سامسونگ در صنعت مخابراتی هستیم .
آنچه خواندید حاصل تحقیقات تیم برندینگ نسخه اصلی بوده است.
writer:ov team

مقالات اموزشی
H Mira

ایمیل مارکتینگ، آموزش ساخت کمپین ایمیل

ایمیل مارکتینگ، اهمیت، آموزش ساخت کمپین و نکاتی که باید به آن دقت نمود. ایمیل مارکتینگ یک بازاریاب موفق همیشه کمپین های بازاریابی ایمیلی را در سرویس گیرنده ایمیل آزمایش می کند! در هر

Read More »
مقالات اموزشی
H Mira

بازاریاب اینترنتی چیست؟؟

.بازاریاب اینترنتی چیست؟؟ نوشته میرا   بازاریاب اینترنتی-وب استفاده از اینترنت هر روز در سراسر جهان در حال افزایش است. در حقیقت ، در سال 2021 بیش از 4.8 میلیارد نفر در سراسر جهان

Read More »
الگوریتم میرا
مقالات اموزشی
H Mira

الگوریتم میرا

الگوریتم به شیوه ی میرا دقیقا مجموغه ای از روش های با ثباتی است که سبب افزایش فروش میشود. همانطور که الگوریتم در ریاضی به معنای مجموعه ی متناهی از دستورالعمل هایی است که

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید: